CREATIVEWORLD
CHRISTMASWORLD

ALL EYES ON SCREENS: Blagdansko oglašavanje u 2024. godini

ANALIZA: BLAGDANSKI DOM I STOL

Analize

03.12.2025

Završni mjeseci 2024. godine, studeni i prosinac, obilježeni su televizijskim oglašavanjem, posebno unutar okvira teme blagdanskog doma i stola. Tradicionalno razdoblje darivanja, okupljanja i pojačane potrošnje ponovno je potaknulo oglašivače iz različitih industrija da povećaju vidljivost svojih brendova na domaćim TV kanalima. 

AUTORICA: Ivana Maloča

Među industrijama koje su u studenom prošle godine krenule s blagdanskim oglašavanjem, najveći udio ostvario je maloprodajni sektor, s čak 51,8% svih emitiranja i 53,2% ostvarenih XRP-a. Ovakva dominacija nije neočekivana, jer maloprodajni lanci u blagdanskim tjednima bilježe najveći promet u godini, a televizija ostaje najjači kanal za komunikaciju s masovnom publikom. Među trgovcima se istaknulo nekoliko ključnih igrača, od kojih su prvih 5 pozicija zauzeli: Konzum koji bilježi 9,7% emitiranja i prati ga najveći udio ostvarenih XRP-a od 13,7%, Tommy s 9,5% emitiranja i 7,3% XRP-a, te Kaufland s 8,2% emitiranja i 9,0% XRP-a. Slijede ih SPAR i Plodine.

Po udjelu u oglašavanju, odmah iza trgovaca nalazi se prehrambena industrija s 30,5% emitiranja i 27,5% XRP-a. Blagdanski stol očito ostaje glavni motiv komunikacije u prosinačkom oglašavanju, od slatkiša do mliječnih proizvoda i delikatesa. U ovoj kategoriji, pet prvih mjesta zauzeli su: Ferrero koji prednjači s 12,7% emitiranja i 6,3% XRP-a te Dukat, Ledo, Mondelēz i Gavrilović.

Gledajući intenzitet oglašavanja istaknuto mjesto zauzima i komunikacijski sektor, odnosno telekomunikacije, s 9,4% emitiranja i ostvarenih 10,1% XRP-a. U razdoblju darivanja, telekom brendovi tradicionalno promoviraju mobilne uređaje, pretplatničke pakete i akcije vezane uz poklone. Najaktivnija tri oglašivača bila su: A1 Hrvatska sa 7,6% emitiranja i ostvarenih 8,0% XRP-a, Hrvatski telekom s 4,9% emitiranja i Telemach Hrvatska s 4,4% emitiranja.

Neizostavan dio blagdanskog stola su i pića, čija su emitiranja zauzela 8,3% oglašivačkog prostora i ostvarila 9,2% XRP-a. Najaktivniji oglašivači bili su: The Coca-Cola Company s 2,7% emitiranja, a slijede ju Franck s 2,4%, Zagrebačka pivovara s 2,0%, Ahmad Tea s 1,7% te Nespresso s 1,4% udjela u emitiranju.

Kada se promotri raspored oglašavanja po TV kanalima, najveći udio emitiranja ostvaren je na CMC-u s 19,5%, zatim slijede RTL Televizija s 19,2%, Nova TV s 18,4%, Doma TV s 14,8% i RTL2 s 12,9%. U manjem opsegu prisutni su: RTL Kockica, HRT1, HRT2  i SPTV. Međutim, ako se analizira udio ostvarenih XRP-a, slika se mijenja. Nova TV i RTL Televizija zajedno nose više od 60% ukupnog XRP-a (36,5% i 28,0%).

Zaključno, blagdansko TV oglašavanje krajem 2024. obilježila je očekivana koncentracija aktivnosti u sektorima koji najizravnije prate potrošačke navike u prosincu, a to su  trgovina, prehrana i pića. Maloprodajni lanci i proizvođači hrane svojim su porukama oblikovali prepoznatljivu atmosferu blagdanskog doma i stola, dok su telekomi i ostale industrije iskoristili povećanu gledanost i optimizam potrošača za vlastite kampanje.

 

all eyes on screens

all eyes on screens razvio je vlastite AI i big data algoritme koji omogućuju razvoj i implementaciju novih marketinških i data rješenja. all eyes on screens rješenja danas koristi više od 50 klijenta u 5 EU država, a klijenti su oglašivači, regulatorna tijela, TV kuće, medijske agencije i Telekom operatori. Primjena rješenja je široka: od sinkronizacije TV i digitalnog oglašavanja, optimizacije programskih shema pa do povećanja efikasnosti marketinških kampanja u realnom vremenu.

Izvor

all eyes on screens istraživanja gledanosti kontinuirano provodi na panelu od 900 kućanstava koja predstavljaju 729.650 Pay TV kućanstava u Hrvatskoj. Istraživanje se temelji na jedinstvenom algoritmu za prepoznavanje komercijalnog televizijskog sadržaja (HTV1, HTV2, Nova TV, Doma TV, RTL, RTL2, RTL Kockica, CMC, SPTV).