CREATIVEWORLD
CHRISTMASWORLD

NIELSENIQ: Vrijednosna prodaja skočila 11% u 2024.

ANALIZA: DODACI KOLAČIMA I PUDINZI

Analize

03.12.2025

Maslac i margarin predvode tržište s 38,7% udjela, dok tri vodeća proizvođača drže 35,9% kategorije. 

Autorica: Dora Bedeković, Client Executive

Skupina kategorija „Dodaci kolačima i pudinzi“ sastoji se od praška za pripremu kolača, rashlađenih mliječnih deserata, maslaca i margarina te čokolade za kuhanje.  Prašci za pripremu kolača obuhvaćaju vanilin šećer, prašak za pecivo, učvršćivače za slatko vrhnje, kreme za kolače, želatine, prašak za pripremu ledenog deserta, preljeve za torte, puding u prahu, škrobno brašno, šlag pjene te suhi kvasac. U rashlađene mliječne deserte ubrajamo pudinge, sirne deserte te ostale rashlađene deserte.

Tijekom 2024. godine (siječanj 2024. – prosinac 2024.) grupa kategorija „Dodaci kolačima i pudinzi“ ostvarila je rast vrijednosne prodaje od 11,0%, u odnosu na prethodnu godinu. Najveći udio u ukupnoj vrijednosnoj prodaji zauzimaju maslac i margarin s 38,7%, slijede ih mliječni deserti s vrijednosnim udjelom od 31,8%. Kategorija praška za pripremu kolača zauzima 17,8%, a čokolade za kuhanje 11,7% vrijednosnog udjela. Svi segmenti su u promatranom periodu zabilježili rast vrijednosne prodaje.

Kroz moderne formate, u koje ulaze hipermarketi (>2500m2), supermarketi (301-2500m2) i diskonteri, ostvareno je 76,6% vrijednosne prodaje kategorije u 2024. godini. Trgovine mješovitom robom (<300m2) s drogerijama, odnosno tradicionalni formati trgovina činili su 23,3% vrijednosne prodaje kategorije.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2024. godine, promatrajući vrijednosno, vodeća tri proizvođača zastupala su 35,9% vrijednosne prodaje kategorije „Dodaci kolačima i pudinzi“. Abecednim redoslijedom oni su: Dukat, Podravka i Vindija, a bitno je naglasiti poseban značaj privatnih robnih marki promatrajući ukupno skupinu kategorija „Dodaci kolačima i pudinzi“.