Preferencije kupaca bitno se razlikuju od tržišta do tržišta, pa čak i na razini pojedinih država. Tako u Saudijskoj Arabiji naši potrošači vole Napolitanke prilagođene njihovim ukusima, Japanci su oduševljeni Bajaderom i njenom ambalažom, Korejci su prepoznali Ki-ki bombone, a u SAD-u i Kanadi su također zanimljive Napolitanke.
Izvoz je odlična prilika za vanjsku refleksiju tvrtke jer kroz njega učimo koliko smo snažni, spremni i otvoreni za natjecanje s najvećim igračima širom svijeta. Stvara potencijal za snažno povećanje prodaje, ali njegova realizacije nije jednostavna i ne ostvaruje se preko noći. Kraš, lider na konditorskom tržištu regije, prisutan je na gotovo 50 tržišta diljem svijeta. Već desetljećima se gotovo svaka druga kuna ukupnih prihoda Kraš Grupe ostvaruje plasmanom robe preko granica.
Dugogodišnje iskustvo Kraša na raznim tržištima na svim kontinentima naučilo nas je da moramo biti inovativni, brzi, prilagodljivi te prije svega sposobni prepoznati specifične želje kupaca. Preferencije kupaca bitno se razlikuju od tržišta do tržišta, pa čak i na razini pojedinih država.
Tako u Saudijskoj Arabiji naši potrošači vole Napolitanke prilagođene njihovim ukusima, Japanci su oduševljeni Bajaderom i njenom ambalažom, Korejci su prepoznali Ki-ki bombone, a u SAD-u i Kanadi su također zanimljive Napolitanke. Različitosti među tržištima i ukusima potrošača za nas su i prednost i izazov, ali širina našeg asortimana i disperziranost distribucije daje nam mogućnost prilagodbe i preraspodjele aktivnosti među kategorijama i tržištima.
Otvoriti novo tržište, nije jednostavan zadatak jer podrazumijeva, između ostalog, i čitav niz procedura usklađivanja s regulatornim standardima u kvaliteti proizvoda.
S druge strane, prednost izvozne orijentiranosti jest i u mogućnosti primjene novih koncepata koji lako mogu povećati produktivnost uz smanjenje prosječnih fiksnih troškova te upoznavanja s različitim dinamikama u međunarodnom poslovanju. Jedna od jakih dodanih vrijednosti izvoza je i u razvoju poslovnih procesa unutar kompanije. Kompanija postaje prilagodljivija i za domaće i za strano tržište pa se može reći da su izvoznici općenito snažniji, uvaženiji, a time i stabilniji u odnosu na konkurenciju. Posljedično, kompanije koje su prisutne na globalnom tržištu lakše se prilagođavaju padu gospodarskih okolnosti pa su stoga i otpornije na recesiju.
Kontrakciju gospodarstva kakva nam se bliži, s razine upravljanja tvrtkom, nije uvijek moguće potpuno izbjeći, ali uz kvalitetno i pravovremeno planiranje kompanija ju može preživjeti, pa kroz nju i ojačati.
U prevladavanju negativnih utjecaja izuzetno pomaže prisutnost na raznolikim tržištima jer loši gospodarski uvjeti na domicilnom tržištu ili nekom od izvoznih tržišta manje utječu na ukupni rezultat kompanije. Uz diversifikaciju tržišta, mehanizmi poput zaštite novčanog toka te izgradnje baze potrošača, ali i uvođenja novih praksi u poslovanje, mogu prevenirati krizu i očuvati tvrtku.
Međutim, u bazi svega je kvalitetan i prepoznatljiv proizvod, a Krašev uspjeh leži u našim temeljnim vrijednostima – njegovanju tradicije uz održavanje visoke kvalitete, što prepoznaju naši kupci diljem svijeta.
Tekst je izašao u 86. InStore magazinu.