DR OETKER STUDENI
KERMAN

Porast oglašavanja

PEKMEZI/DŽEMOVI

inFocus

29.06.2020

U sljedećih nekoliko grafova prikazat ćemo vam stanje oglašavanih pekmeza u letcima za razdoblje siječanj – svibanj 2019. u odnosu na 2020. godinu.

Analize se temelje na dva parametra:

1. Broj promocija u letcima
2. GAV (gross advertising value) – tržišna procjena uloženih sredstava u promoviranje ili takozvani return to investment.

Sezonalnost

Kako je 2020. godina obilježena virusom COVID-19 koji je utjecao na sve sfere društvenog i poslovnog života, tako je i oglašavanje u letcima bilježilo promjene. Kod kategorije pekmeza u travnju 2020. godine zabilježen je blagi pad u oglašavanju za malo manje od 3% u odnosu na isti mjesec prošle godine. U svibnju već vidimo porast promocija od 3%, pa tako u totalu za prvih 5 punih mjeseci bilježimo porast u oglašavanju za 13%.
Razvoj top brandova u udjelu promocija

Pregledom top brandova i njihova razvoja u odnosu na 2019. godinu vidljivo je da i dalje prvo mjesto zauzima Podravka sa 38,5% oglašavanih promocija u 2020. godini. S porastom od gotovo 4% Podravka je učvrstila svoju vodeću poziciju, pa tako u 2020. godini ima gotovo jednak udio promocija kao sve privatne robne marke zajedno (39,1%).
Na drugom se mjestu nalazi brand Dida Boža (6,4%) koji bilježi porast od 5,3% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pregled ostalih brandova možemo vidjeti na sljedećem grafu:

Razvoj top brandova u bruto oglašavanoj vrijednosti (GAV)

Uz broj promocija koji prikazuje kvantitetu oglašavanja, bitna je i kvaliteta oglašavanja. Stoga, u FOCUSU kvalitetu pratimo kroz GAV (gross advertising value) koji predstavlja tržišnu procjenu uloženih sredstava u promoviranje ili takozvani return to investment.

Za kategoriju pekmeza u udjelu GAV-a razlike između brandova ipak su nešto manje nego u udjelu promocija.

Prvo mjesto zauzima i dalje brand Podravka s 27,8% GAV udjela. Na drugom se mjestu nalazi brand Doora (11,8%) koji s brandom Dida Boža (6,8%) bilježi rast od 5% u odnosu na 2019. godinu. Povećanjem ulaganja u oglašavanje, ta su dva branda smanjila udio koji je Podravka imala u 2019. godini za malo manje od 10%.

Razvoj oglašavanih gramaža

Sljedeći graf prikazuje udio oglašavanih gramaža. Na prvom se mjestu nalazi pakiranje od 860 grama koje najviše oglašava brand Podravka. U promatranom razdoblju u odnosu na prošlu godinu vidljiv je porast promocija manje gramaže od 440 grama i 450 grama.

Tekst je izašao u 85. InStore magazinu.