Grupa kategorija Pekmezi i Džemovi obuhvaća kategorije džemova, marmelada, voćnih namaza i pekmeza.
Također uključena je i kategorija marmelada i džemova za dijabetičare. Kategorija pekmeza i džemova uključuje proizvode od različitih vrsta voća i dostupni su u različitim kombinacijama voćnih okusa.
Najčešće su proizvodi pakirani u staklenkama ili u plastičnoj ambalaži. Nalazimo ih na policama i imaju dugačak rok trajanja.
Kategorija marmelada i džemova za dijabetičare također je dio ove grupe kategorija, a to su proizvodi na kojima je jasno naznačeno da ne sadrže šećer te da su pogodne za osobe koje imaju dijabetes.
U 2019. godini, zaključno s prosincem kategorija pekmeza i džemova ostvarila je rast količinske prodaje u odnosu na godinu prije. Segment koji najviše nosi prodaju su džemovi sa 70% količinske prodaje. Slijedi kategorija pekmezi sa 16% te voćni namazi s 12% količinskog udjela.
Kroz moderne formate prodaje se 2/3 količinske prodaje pekmeza i džemova (69%), dok se preostali dio (31%) prodaje kroz tradicionalne formate, trgovine mješovitom robom do 300m² prodajne površine.
Vodeća tri branda u pekmezima i džemovima po količinskoj prodaju abecednim redom su: Dida Boža, Doora i Podravka te čine 61% ukupne količinske prodaje pekmeza i džemova.
Tekst je izašao u 85. InStore magazinu.