S obzirom na to da je riječ o ljetnim sezonskim artiklima, a u trenutku pisanja ovoga teksta nalazimo se pri kraju travnja i nemamo uvid u iduće ljetne mjesece koji su najvažniji za ovu kategoriju, odlučili smo vam prikazati kakav je trend promoviranja bio unutar letaka unatrag dvije godine (2018. i 2019. godina).
Iako bi mnogi od nas mogli pomisliti da se kreme za sunčanje ne promoviraju unutar letaka prije samog ljeta, na donjem grafu možemo vidjeti da nije tako.
Oglašavanje unutar letka kreće već u travnju, bude na vrhuncu u lipnju i prestaje u kolovozu. Travanj i svibanj 2019. godine bilježe porast broja promocija u odnosu na isto razdoblje 2018. godine, dok srpanj bilježi značajan pad. Iz ovog možemo reći da su se proizvođači odlučili na jači početak oglašavanja u predljetnim mjesecima i pojačanu aktivnost na samom kraju oglašavanja u kolovozu.
Top brandovi po udjelu promocija u letcima
U pregledu razvoja top brandova vidimo da prvo mjesto na tržištu zauzima brand Nivea s malo više od 30% udjela u totalu. Slijede ga brandovi Garnier, Olival i Afrodita koji uz Niveu ne bilježe značajnu promjenu u 2019. godini. Biobaza je udvostručila broj objava u 2019. godini, dok je Saponijin brand Di Sunprotection značajno smanjio broj oglasa unutar letaka. Privatna je robna marka u 2019. godini pojačana u oglašavanju u letcima za 10% u odnosu na 2018. godinu.
Top brandovi po GAV udjelu u letcima
Uz kvantitativni broj promocija, u Focusu pratimo i bruto oglašavanu vrijednost promocija, takozvani GAV (Gross advertising value). GAV je naša tržišna procjena koja prikazuje kvalitativni udio oglašavanja i na temelju koje možemo vidjeti razvoj brandova u kvaliteti promoviranja.
I tu se na prvome mjestu nalazi brand Nivea, koji iako nije imao veliki skok u broju promocija, ovdje bilježi velik rast od gotovo 12% u odnosu na 2018. godinu. Na drugom je mjestu brand Biobaza koja bilježi veliki skok od skoro punih 9%. Razvoj preostalih top brandova možemo vidjeti na sljedećem grafu:
Udio top brandova unutar drogerija
Sljedeći graf nam prikazuje udio top brandova unutar drogerija:
Top oglašavani volumen krema za sunčanje
S obzirom na to da se velika većina promocija unutar letaka odnosi na točno određeni SKU, možemo prikazati grafički koji su to najčešći volumeni koji se promoviraju:
I dalje se na prvome mjestu po udjelu promocija nalazi volumen od 200ml s više od 50% ukupnog broja svih promocija.
Dolazi nam ljeto, pa o tome kako su se u ova turbulentna vremena pripremili naši proizvođači i trgovci, kad je riječ o proizvodima za sunčanje, možete pročitati u nastavku.
Karolina Marić, menadžerica Nabave u dm-u
Tijekom godina kožu je besplatno pregledalo više od 12 tisuća građana i ponosimo se time što svake godine primjećujemo rast svijesti o važnosti zaštite od UV zračenja, što su nam potvrdili i dermatolozi koji sudjeluju u inicijativi.
Nataša Hipš, Group Trade Marketing Manager, Consumer Product Division, Croatia & Slovenia
U nadi da ćemo u ljetne mjesece zakoračiti zdravi i sigurni, te željni zraka i sunca, neka vam Garnier Ambre Solaire bude nadohvat ruke za zaštitu od neželjenih učinaka sunčevih zraka.
Sara Jerman, Brand Manager, Olival d.o.o.
Webshop kupcima i u nešto zahtjevnijim uvjetima osigurali smo brzu i sigurnu opskrbu omiljenom kozmetikom, uz stalnu podršku online zajednici savjetima i personaliziranim rutinama njege. U međuvremenu, naš razvojni tim i dalje osmišljava i razvija nove proizvode, a prvi noviteti koje ove godine predstavljamo tiču se upravo sigurnog sunčanja.
Sva mišljenja i komentare možete pročitati u digitalnom izdanju 84. InStore magazina na str.80. i 81..