DR OETKER STUDENI
KERMAN

Utjecaj COVID-19 na proizvodnju u FMCG sektoru

Aktualno

Inovacije

19.05.2020

U nastavku možete pročitati kako su proizvođači u FMCG sektoru proizvodnju prilagođavali novonastaloj situaciji prouzrokovanoj koronavirusom koja je utjecala na mnogo stvari. Ono što sa sigurnošću možemo reći jest da su standardi u našim proizvodnjama zaista na zavidnoj razini, što je uvelike pomoglo da se u kratkome roku svi prilagode i nesmetano nastave s proizvodnjom.

Lorens Flegar, direktor proizvodnje Cedevita

Atlantic Grupa aktivna je u prehrambenoj industriji u regiji, a kad govorimo o onoj u Hrvatskoj – u proizvodnji Cedevite konkretno, primjerice, imamo oduvijek implementirane mjere Dobre higijenske prakse.

Ipak, nakon odluke javnozdravstvenih tijela o mjerama za smanjenje rizika širenja novog koronavirusa, još potkraj veljače uveli smo na razini Atlantic Grupe dodatne interne mjere i upute za prevenciju širenja zaraze, na način da se kontinuirano provode dodatne edukacije zaposlenika.

Pojačana je higijena ruku zaposlenika, uz postojeće redovne dozatore za dezinfekciju postavljene su i dodatne količine dozatora na dodatnim pozicijama te je uvedena pojačana dezinfekcija proizvodnih prostora.

Cijela izjava dostupna je na poveznici.

Darija Pizent, direktorica Upravljanja lancem opskrbe, Atlantic Grupa

Kad je riječ o logističkim operacijama u okviru distribucijske djelatnosti, također smo proveli niz mjera poput nadzora i evidencije svih ulaznih vozila prema uputama Nacionalnog stožera, izolirali smo prostor za sve vozače ulaznih isporuka s mobilnim sanitarnim čvorom te uveli sustav tehničke zaštite i osiguran izolirani kanal komunikacije.

Za sve skladišne operacije u Hrvatskoj uveli smo novi model rada – 12-satni radni tjedan te podjelu na dva tima kako bi se u potpunosti eliminirali kontakti između rada grupa.

Uz niz ostalih mjera, redovito dezinficiramo naše radne prostore, svim dostavljačima koji su zaposlenici Atlantic Grupe i vanjskim dostavljačima osigurana su sredstva za dezinfekciju ruku i kabine vozila, kao i maske i rukavice.

Cijela izjava dostupna je na poveznici.

Nenad Klepač, direktor prodaje, Grupa Vindija

Okretanjem domaćim proizvodima provjerene kvalitete, čuva se opstojnost domaće proizvodnje.

Iza potpisa Kvaliteta Vindija svakoga dana stoji 3663 pojedinaca u Hrvatskoj, ali i 671 zaposleni u regiji, koji svojim znanjem i trudom proizvode više od 1000 vrhunskih namirnica, kao i 1373 kooperanta koji dostavljaju domaću sirovinu najviše kvalitete za proizvodnju.

Od samog početka krize uzrokovane koronavirusom, kontinuirano prilagođavamo proizvodne procese zahtjevima tržišta, što je u inicijalnom valu krize bilo posebno vidljivo u segmentu povećane potražnje za osnovnim živežnim namirnicama. Sredinom ožujka, svjedočili smo rastu u prodaji mlijeka i svježeg pilećeg mesa, zbog čega se rad u proizvodnom pogonu Grupe Vindija nekoliko dana odvijao punim kapacitetom, u tri smjene, kako bi se zadovoljile potrebe na domaćem tržištu.

Pritom je važno naglasiti kako su u cjelokupnom lancu proizvodnje, uz visoke higijenske standarde kakvi se u Grupi Vindija svakodnevno primjenjuju, uvedene dodatne sigurnosne mjere, kako bi se očuvalo zdravlje više od 3600 vrijednih zaposlenika Grupe Vindija.

Tako je cjelokupni asortiman mlijeka 'z bregov (i svježeg i trajnog), službeno okrunjen titulom mlijeka broj jedan na domaćem tržištu, što je potvrdilo istraživanje GfK panela kućanstava u prošloj godini. Također, Vindija jedina na domaćem tržištu nudi svježu GMO free piletinu Cekin, potpuno domaći proizvod vrhunske kvalitete. Svježi pileći proizvodi Cekin prvi su certificirani hrvatski proizvodi bez genetski modificiranih organizama, a Cekin pilići prirodno su uzgojeni na hrvatskim farmama i hranjeni isključivo prirodnim žitaricama.

Cijela izjava dostupna je na poveznici.

Davor Jukić – direktor proizvodnje Meteor Grupa – Labud

Meteor Grupa – Labud brzo je reagirala na nove okolnosti. Uveli smo novi način rada s pojačanim mjerama zaštite za zaposlenike i većinu kapaciteta angažirali na proizvodnji sredstava za dezinfekciju. Potražnja je eksplodirala i da bismo mogli odgovoriti na što veći broj narudžbi proizvodnja se sada odvija u tri smjene, a dezinficijensi se, osim u zagrebačkim pogonima Labuda, proizvode i u pogonima Meteora u Đakovu.

Ovih dana na tržište nam izlazi i profesionalna linija za dezinfekciju prilagođena za korištenje u kućanstvu koja će biti dostupna u maloprodaji. Naime, do sada su naši proizvodi za dezinfekciju bili dostupni samo u veleprodaji, a velik broj upita građana potaknuo nas je da u kratkom roku kreiramo i liniju za kućanstvo također s aktivnim tvarima i u koncentracijama koje učinkovito uništavaju koronavirus. Uz to, osigurane su dostatne količine svih drugih proizvoda Labuda za čišćenje i higijenu doma za kojima je također povećana potražnja.

Da bi sve to bilo moguće, maksimalno su angažirani svi, a osobito radnici u proizvodnji. Proizvodnja je organizirana u tri smjene, 6 dana u tjednu. Motivacija nam je svima visoka jer smo svjesni važnosti onoga što radimo u ovome trenutku. Dezinfekcijska sredstva danas su strateški proizvod za svaku pa i našu zemlju i važno je da ih imamo u dovoljnim količinama jer pomažu u prevenciji širenja zaraze. Osobito je važno da ih imaju oni koji su izloženi najvećoj opasnosti i zato su nam oni prioritet u opskrbi.

Svi naši zaposlenici ponosni su i na činjenicu da je kompanija i u ovoj situaciji pokazala visoku društvenu odgovornost i kroz donacije velikih količina proizvoda i bolnicama i udrugama koje brinu o sugrađanima kojima treba pomoć kao što su Hrvatski Crveni križ, DVD-i ili razne humanitarne udruge.

Cijelu izjavu pročitajte na poveznici.

Tomislav Vasić, direktor Sektora proizvodnje i održavanja, PIK Vrbovec

PIK Vrbovec, najveća mesna industrija u Hrvatskoj i regiji, pripremljen je na različite scenarije i u mogućnosti je odgovoriti na sve izazove pred kojima se tržište trenutačno nalazi. Zdravlje naših zaposlenika i njihovih obitelji u PIK-u apsolutni je prioritet, kao i kvaliteta te sigurnost naših proizvoda. Trenutačno zapošljavamo više od 1800 ljudi koji osiguravaju da proizvodnja i lanac opskrbe mesom, kao strateškom sirovinom, nesmetano funkcioniraju. Navedenom pridonosi i vlastita distribucija koju PIK ima te suradnja s više od 100 domaćih farmi, što nam omogućuje kontinuiran dotok sirovine.

Godišnje se u PIK-u proizvede oko 100.000 tona svježeg mesa i mesnih prerađevina, čime PIK zadovoljava 40% potreba tržišta te je stoga jasno koliko je bilo važno poduzeti sve mjere kako bi se osiguralo nesmetano poslovanje. Mjere sigurnosti i higijenski standardi u PIK-u oduvijek su na iznimno visokoj razini, no sad su i dodatno postroženi kako bismo zaštitili zdravlje svih naših zaposlenika.

O provedbi zaštitnih mjera i internih protokola brine posebno oformljen tim koji svakodnevno prati situaciju i komunicira sa zaposlenicima putem svih dostupnih internih kanala. Kako bi se, prema izdanim preporukama, socijalni kontakti sveli na minimum, uvedene su dodatne autobusne linije za prijevoz na posao te je na snazi nova organizacija rada u smjenama, a svi koji svoj posao mogu obavljati izvan radnog mjesta, upućeni su na rad od kuće.

U svim proizvodnim pogonima i uredima PIK-a postavljeni su dezinficijensi te su podijeljena sredstva za dezinfekciju radnih površina. Svi zaposlenici koriste zaštitnu opremu, maske i rukavice, a između svake smjene dezinficiraju se garderobe, autobusi, tvornički restorani i ostalo. Zabranjena su poslovna putovanja, a izdana je i preporuka odgode svih privatnih putovanja.

Kriza je donekle utjecala na potrebe tržišta i navike naših potrošača. Očekivano je bilo da će proizvodnja za pojedine kanale poput HoReCe padati uslijed odluka donesenih na razini cijele države, dok u maloprodaji određene kategorije dobivaju prednost nad drugima.

Cijelu izjavu pročitajte na poveznici.

Robert Filipović, voditelj HACCP tima i član Uprave PPK karlovačke mesne industrije

U Grupi Pivac, koja obuhvaća Mesnu industriju Braća Pivac iz Vrgorca, PPK karlovačku mesnu industriju i Mesnu industriju Vajda Čakovec, ističu da su poduzeli apsolutno sve mjere dodatne zaštite radnika i proizvoda, kao i kupaca, s ciljem sprječavanja širenja bolesti COVID-19.

Kako bi održali kontinuitet proizvodnje te istovremeno dosljednom primjenom higijensko-zaštitnih mjera omogućili najviši standard zaštite zdravlja zaposlenika, svim djelatnicima osigurali su dodatnu količinu rukavica i maski, postavili su dodatne dispenzere s dezinficijensima te provode beskontaktno mjerenje tjelesne temperature svim osobama koje ulaze u krug tvornica i proizvodnih objekata.

Kad govorimo o sigurnosnim mjerama koje se moraju poduzimati u ovakvim izvanrednim situacijama, potrebno je naglasiti da za nas u Grupi Pivac to nije nešto posebno novo. U industriji kao što je naša, znatan dio ovih preventivnih mjera prisutan je već više od desetljeća kroz implementaciju standarda međunarodnih normi kvalitete i sigurnosti hrane u proizvodne procese, što je za nas od iznimnog značaja u kontekstu sigurnosti potrošača i stabilnosti suradnje s trgovačkim lancima.

Čak i u otežanim uvjetima poslovanja, zahvaljujući dobro organiziranoj proizvodnji u trima pogonima smještenima u različitim krajevima Hrvatske, kao i vrijednom radu zaposlenika, Grupa Pivac uspijeva osigurati kontinuitet proizvodnje i redovnu opskrbu trgovačkih lanaca i vlastite maloprodajne mreže svježim mesom i mesnim prerađevinama. Na vrijeme realiziraju sve narudžbe pa redovne isporuke ni u kojem trenutku nisu bile dovedene u pitanje.

Osim u proizvodnim pogonima, dodatne preventivne mjere provode se i u svim Pivac maloprodajnim objektima, kako bi se osigurala maksimalna zaštita, kako djelatnika u maloprodaji tako i samih kupaca. S obzirom na izniman trud i rad naših djelatnika u vrijeme krize uzrokovane koronavirusom, koristimo priliku kako bismo im još jednom zahvalili na dodatnim naporima koje ulažu u ovim trenucima, za koje se iskreno nadamo da će što prije biti iza nas. Hvala vam, vi ste naša snaga i najveća vrijednost.

Cijelu izjavu pročitajte na poveznici.

Tomislav Ević, voditelj proizvodnje Violeta d.o.o.

U tvornici Sv. Helena, pokraj Zagreba rade dvije proizvodne linije za proizvodnju papirne konfekcije. Proizvodne linije potpuno su automatizirane tako da se proces proizvodnje odvija na način da od početka procesa pa do izlaza palete gotovog proizvoda, operateri ne dolaze u kontakt sa samim proizvodom. Proizvodnja je organizirana u tri smjene. Koronavirus je kao i u cijelom svijetu pa tako i kod nas prouzročio neke prilagodbe u organizaciji procesa.
Prvenstveno se to odnosi na prilagodbu u ponašanju, tj. pridržavanju preporuka izdanih od strane nacionalnog Stožera.

Proizvodnja je godinama organizirana prema vrlo visokim ISO standardima, a od ove smo godine uveli IFS standard, što je u proizvodnji higijenskih proizvoda najzahtjevniji standard kad je riječ o higijeni.

Naši pogoni rade u punom kapacitetu, međutim ovdje bih dodatno želio istaknuti kako su naši kapaciteti radili i prije u tri smjene, s tim da smo u trenutku najveće potražnje za toaletnim papirom zaustavili izvoz. Cilj je bio da prvo osiguramo dovoljne količine za domaće tržište. Ipak, polovicom travnja domaće se tržište stabiliziralo i bilo dovoljno opskrbljeno toaletnim papirom pa smo otkočili i isporuku za izvozna tržišta, čak se značajno pojačao izvoz na tržišta Njemačke i Austrije.

Proizvodili smo samo najzastupljenije toaletne papire, a smanjili proizvodnju kuhinjskih ručnika. Sada se situacija stabilizirala te se i proizvodnja polako vraća uobičajenom i ustaljenom planu. Naposljetku, posebno bih pohvalio sve kolege u proizvodnji jer osim što rade u otežanim uvjetima, poštuju sve standarde koji su propisani za sigurnost na radu, kvalitetu proizvoda, a pritom zadržavaju visoku produktivnost.

Cijelu izjavu pročitajte na poveznici.

Marina Dominić, Belje, Belje plus d.o.o.

Od pojave koronavirusa mjere za zaštitu zaposlenika uvedene su na ulazu u sve poslovne prostorije Belja plus i uključuju dezinfekcijske barijere za obuću i sredstva za dezinfekciju ruku.

Zaposlenici u svim našim proizvodnjama su se brzo prilagodili na novonastalu situaciju i nošenje zaštitnih maski i rukavica u svakodnevnom radu. Logistički izazovi oko dostave i izvoza proizvoda koji su se pojavili početkom izbijanja pandemije su iza nas i sada nesmetano isporučujemo sve naše proizvode.

Belje plus specifično je po sljedivosti proizvodnje Od polja do stola koja se u ovo krizno vrijeme pokazala izuzetno važnom jer za proizvodnju svojih prehrambenih proizvoda Belje koristi vlastite poljoprivredne resurse. Takva je situacija i s proizvodnjom ABC svježeg krem sira koji ove godine slavi 40 godina postojanja. Mlijeko koje se koristi u proizvodnji ABC sira dolazi sa sedam farmi mliječnog govedarstva Belja na kojima se nalazi 4000 krava koje godišnje proizvedu 35 milijuna litara mlijeka.

Na liniji ABC svježeg krem sira u Tvornici mliječnih proizvoda Belje radi se svaki dan u tjednu jer nam kolege s farmi Belja svakodnevno šalju svježe mlijeko. Podijeljeni smo u 4 skupine radnika, a između svake smjene obavlja se dezinfekcija cjelokupnog radnog prostora. U odnosu na raniji period više smo posvećeni zaštiti svih nas i pratimo sve procedure s naglaskom na održavanje razmaka i dezinfekciju, i nas i radnih prostora. Iskoristila bih priliku i zahvalila bih svim kolegama, s kojima radim, na njihovoj maksimalnoj podršci i odgovornom pristupu radu.

Iako držimo rastojanje, puno više komuniciramo i podržavamo jedni druge, pa mogu reći da nas je pandemija koronavirusa dodatno ujedinila u smislu posvećenosti poslu. O tome koliko dobro surađujemo, najbolje govori činjenica da u posljednjih mjesec dana svaki tjedan proizvodimo više od milijun komada ABC sira u pakiranjima od 100 i 200g za domaće i izvozna tržišta.

Cijelu izjavu pročitajte na poveznici.

Zoran Škevin, izvršni direktor lanca opskrbe Franck d.d.

Na samome početku prioritet nam je bio smanjivanje rizika od izloženosti i zaštita zdravlja i sigurnosti naših zaposlenika i, naravno, osiguranje neometanog nastavka proizvodnje. Uveli smo sve preporučene preventivne mjere te dodatno ojačali higijenske standarde i protokole unutar cijele Franck grupe u skladu s preporukama nadležnih službi, a u ovome dijelu posebna pozornost posvećena je upravo proizvodnji.

Zbog povećane potražnje u trgovinama i web shopovima za proizvodima iz našeg asortimana koja je, primjerice, u ožujku u prosjeku bila veća za 50% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dodatno smo se prilagodili i reorganizirali poslovne procese kako bismo učinkovito zadovoljili sve potrebe tržišta, kako u Hrvatskoj tako i na ostalim tržištima regije i u tome smo bili uspješni.

Upravo zahvaljujući brzoj reakciji, nismo imali ozbiljnijih poteškoća koje bi utjecale na zastoje ili pomanjkanje naših proizvoda te smo u svakodnevnom kontaktu sa svim našim dobavljačima, a redovito pratimo i stanje u lukama preko kojih se dovozi sirova kava i sve ide prema planu.

Istaknuli bismo svakako i važnost robota koji odrađuju neke repetitivne ili fizički teške i potencijalno opasne zadatke. U Francku tako imamo visokoregalno automatizirano skladište gotovih proizvoda u kojem zbog visokog stupnja rizika i potencijalne opasnosti ne ulaze naši zaposlenici, nego su roboti, točnije automatski viličari, u potpunosti zaduženi za upravljanje robom.

Time se ujedno olakšava i ubrzava logistika te distribucija. Ovakva dodatna automatizacija procesa u proizvodnji i skladištu pokazala se od velike koristi i u ovoj izvanrednoj situaciji u kojoj se trenutačno nalazimo, jer se dodatno smanjuje rizik od izloženosti te povećava sigurnost svih naših zaposlenika.

Za kraj, posebno bih istaknuo veliku predanost, entuzijazam i iznimnu stručnost koju su naši zaposlenici pokazali u ovoj situaciji, što nam je samo potvrdilo da imamo izniman tim ljudi, na koji smo posebno ponosni.

Cijelu poveznicu pročitajte na poveznici.
Bruno Pavić, član Uprave za operativne poslove, Magdis d.o.o.

Naš najveći izazov bila je proizvodnja koja je u sklopu Magdis grupe raspoređena na tri lokacije, no sa svakim danom smo uvidjeli da nam je takva dislociranost, u biti, prednost. Naime, izdane su detaljne upute za kolege kako bi se rizik kontaminacije sveo na minimum. Već ionako izrazito stroge higijenske mjere dodatno su propisane i postrožene.

Isti dan kad je u Hrvatskoj potvrđen prvi slučaj bolesti COVID-19, uveli smo smjenski rad s pauzom od sat vremena između smjena. Tijekom tih sat vremena, svakodnevno su dezinficirani svi prostori kompanije, proizvodni uredski i skladišni. Sve kolege su zamoljene da odgovorno provode i privatno vrijeme kako bi i tada mogućnost zaraze sveli na minimum.

Proizvodnja radi punim kapacitetima kako bismo zadovoljili sve narudžbe te dodatno ispunili planove za predstavljanje sezonskih noviteta.

Do sada nismo planirali timove po određenim skupinama proizvoda, no s pojavom bolesti COVID-19 i pojačane potrebe za dezinfekcijskim sredstvima, već neko vrijeme u proizvodnji imamo tim koji se isključivo bavi tim asortimanom.

Neva već više od četrdeset godina proizvodi Asepsoletu, sinonim za antibakterijske proizvode visoke kvalitete, potražnja za njima posebno je velika jer se kupac orijentira prema brandovima kojima vjeruje i koji mu ulijevaju sigurnost. S druge pak strane, asortiman prirodne kozmetike za čišćenje kućanstva – Biobaza Home, također je u uzlaznoj putanji, a posebice Univerzalni dezinficijens u kojem su kupci prepoznali idealnog saveznika za suzbijanje širokog spektra mikroorganizama.

Cijelu izjavu pročitajte na poveznici.
Kraš d.d.

U fokusu nam je zdravlje radnika i očuvanje gotovo 2500 radnih mjesta.

Pandemija koronavirusa blokirala je globalno gospodarstvo i utjecala na značajne promjene modela poslovanja tvrtki diljem svijeta. Mi se u Krašu nadamo skoroj normalizaciji poslovanja i želimo vjerovati da ćemo zabilježiti V-oblik recesije, odnosno krizu s brzim oporavkom kupovne moći nakon brzog pada. U tom kontekstu smo optimistični i po pitanju trgovačkog sektora. Naravno da će se bilježiti pad potrošnje, ali i dalje vjerujemo da će on biti kratkoročan i da se pravovremenim potezima dugotrajna i iscrpljujuća kriza može izbjeći.

Kako bismo se prilagodili novim okolnostima Kraš je svojim vjernim potrošačima omogućio online narudžbu proizvoda s besplatnom dostavom na internetskoj trgovini Žuti klik. Ponudili smo tri različita paketa Kraševih proizvoda, potrošači su dobro reagirali i hvale uslugu, a s obzirom na dobar odaziv, u planu nam je uskoro ponuditi i druge platforme za online kupnju ili narudžbu Kraševih proizvoda.

Kako bismo zaštitili stabilnost tvrtke i sigurnost zdravlja radnika i gotovo 2500 radnih mjesta, u Kraš grupi proveli smo preporučene mjere Stožera civilne, ali i niz internih mjera kojima se smanjuje izloženost radnika potencijalnim ugrozama. Proizvodnju smo pokrenuli nakon kolektivnog godišnjeg odmora i danas radi na oko 85 posto predepidemijskih kapaciteta, ponajprije zbog mjera sigurnosti i zaštite zdravlja. Ponovili bismo da Kraš ima dovoljno zaliha gotovih proizvoda, pa smo u fokus stavili sigurnost zdravlja zaposlenika i radimo blago smanjenim potencijalima.

Kraševe bonbonniere nakon manje od mjesec dana stanke otvorile su svoja vrata. Tijekom stanke na koju smo se odlučili unatoč činjenici da nam mjere nisu zabranile rad, a kako bismo zaštitili zdravlje svojih zaposlenika, postavili smo dodatnu fizičku zaštitu za prodavače i osigurali svu zaštitnu opremu te i dalje radimo sa smanjenim brojem zaposlenika. Kraševi Choco barovi i dalje su zatvoreni.

Cijelu izjavu pročitajte na poveznici.

Podravka d.d.

Grupa Podravka u trenutačnim je okolnostima, i vezano uz napore koje sva nadležna tijela poduzimaju u borbi protiv koronavirusa, prepoznata kao strateški partner države i jedna od ključnih kompanija zadužena za osiguravanje kontinuiteta proizvodnje i redovite opskrbe Hrvatske hranom i lijekovima. Podravka je kao vodeća domaća prehrambena kompanija u najkraćem mogućem roku u potpunosti prilagodila radne procese kako bi se proizvodnja prehrambenih proizvoda odvijala sukladno povećanim potrebama tržišta. Istovremeno, poštuju se sve preporuke vezano uz zaštitu zaposlenika i suzbijanje epidemije, uključujući i razmak kod socijalnih kontakata.

S pojačanom pažnjom u svakom trenutku pratimo razvoj situacije, poduzimamo odgovarajuće mjere u skladu s preporukama nadležnih te prema procedurama kompanijskog Priručnika za upravljanje kriznim situacijama koji smo, kao odgovorna kompanija, imali unaprijed pripremljen za potencijalne krizne situacije, s posebnim naglaskom na zdravlje i sigurnost naših zaposlenika i osiguravanje kontinuiteta poslovanja. Uspostavljen je i poseban interni komunikacijski kanal za sve upite vezane uz navedenu problematiku, kako bi svi naši zaposlenici pravodobno dobili sve potrebne upute i informacije.
Naši radnici u proizvodno-logističkim cjelinama, te službama podrške, ulažu iznimne napore. Nesebično i predano rade kako bi proizvodnja i isporuka što bolje funkcionirale.

Pojačana je proizvodnja različitih kategorija proizvoda s obzirom na to da je naša kompanija sa svojim proizvodima prisutna u vrlo velikom opsegu prehrambenih artikala.

Cijelu izjavu pročitajte na poveznici.
Žito d.o.o.

Žito grupa, kao jedan od najvećih proizvođača prehrambenih proizvoda u Hrvatskoj, raspolaže dovoljnim zalihama proizvoda koji se svakodnevno isporučuju našim kupcima. Posljednjih nekoliko tjedana evidentna je pojačana potražnja za svim našim proizvodima, točnije TENA brašnom i krupicom, TENA suncokretovim uljem, Žito svježim jajima te DOBRO trajnim mesnim proizvodima, no spremno smo odgovarali i još uvijek odgovaramo na zahtjeve naših kupaca bez ozbiljnijih zastoja, uzevši u obzir kapacitete proizvodnje, dostupnost ambalaže i logistike.

S obzirom na to da Žito grupa proizvodi prehrambene proizvode za industrijsku proizvodnju, ali i brandove koji se nalaze u svakom kućanstvu te za kojima je vladala povećana potražnja upravo zbog novonastale situacije, nismo bili u mogućnosti zaustaviti rad naših tvornica i farmi. Na razini Grupe uvedene su tako preventivne mjere s ciljem zaštite zdravlja naših djelatnika i osiguranja kontinuiranog rada, pri čemu smo se konstantno vodili preporukama Nacionalnog stožera civilne zaštite Republike Hrvatske za sprečavanje širenja zaraze koronavirusom.

Kao i sve izvozno orijentirane tvrtke (40% izvozimo), imamo logističke probleme u prijevozu pa se opskrba određenih tržišta, primarno Italije, odvija nešto sporije nego prije. No, pronalazimo alternativna, bliža tržišta.
Ova kriza će neizbježno promijeniti i mnoge navike i prakse vezane za rad od kuće, rad na daljinu, službena putovanja te smo kao i druge tvrtke počeli znatno više koristiti nove tehnologije, a tako planiramo i nastaviti.

Cijelu izjavu pročitajte na poveznici.

Marinko Pleština, član Uprave zadužen za Proizvodnju i razvoj, Jamnica plus d.o.o.

Jamnica svoje dugogodišnje iskustvo u proizvodnji kvalitetnih proizvoda prilagođenih zahtjevima tržišta nadograđuje stalnim praćenjem zdravstvenih i nutricionističkih trendova, kako bismo svojim kupcima pružili potpuno zadovoljstvo. Prednost kvalitete i sigurnosti naših proizvoda proizlazi iz sustava vrijednosti naše kompanije zahvaljujući kojemu naši potrošači i kupci uživaju u najkvalitetnijim proizvodima.

Upravo zahvaljujući visokim standardima, koji su na snazi zbog činjenice da se bavimo proizvodnjom i distribucijom prirodne mineralne vode i bezalkoholnih pića, brzo smo i promptno reagirali dodatnim mjerama koje su u potpunosti odgovarale preporukama Nacionalnog stožera.

Svi naši proizvodi proizvode se u sustavima u kojima je spriječen izravan kontakt zaposlenika ili je smanjen na najmanju moguću mjeru. Edukacija zaposlenika važan je dio naših preduvjetnih programa u sklopu sustava upravljanja sigurnošću hrane. Naši su zaposlenici educirani da ako se ne osjećaju dobro, bez odgode prestanu s radom i obavijeste svojeg nadređenog.

Potaknuti trenutačnom situacijom, naši su zaposlenici informirani i ponašaju se u skladu s našim higijenskim smjernicama. Ugradili smo adekvatne dezinfekcijske uređaje na svim proizvodnim i neproizvodnim lokacijama.

Jamnica, s obzirom na situaciju, upravlja svojim lancem opskrbe na odgovoran način. Kao vodeća kompanija na tržištu pića Adria regije jamčimo pouzdanost proizvoda i točnost isporuka prema definiranom rasporedu i kvaliteti u skladu s planiranim kontinuitetom poslovanja.

Cijelu izjavu pročitajte na poveznici.

Ovaj poseban prilog izašao je u digitalnom izdanju 84. InStore magazina od str. 40. do 46.