DR OETKER STUDENI
KERMAN

IGD: Pet maloprodajnih trendova u Srednjoj i Istočnoj Europi u 2018.

Inovacije

07.05.2018

Maloprodajno tržište u Srednjoj i Istočnoj Europi predstavlja uzbudljivo tržište rasta domaćih i međunarodnih trgovaca.

Maloprodajni trgovci i dobavljači iz regije Srednje i Istočne Europe (SIE) ove godine očekuju niz novih mogućnosti. Analizom tekuće godine identificirano je pet ključnih trendova koji će, kako se očekuje, utjecati na tržište i na strategije retailera u SIE.

1. Diskonteri mijenjaju strategiju veličine trgovine
Kako bi privukli više kupaca, diskontni lanci u Srednjoj i Istočnoj Europi, ali i globalno, revidiraju svoj asortiman proizvoda. Osim toga, diskontni trgovci otvaraju nove trgovine na različitim lokacijama, koje zahtijevaju veću fleksibilnost u veličini trgovine, kako bi na odgovarajući način mogli prilagoditi ovaj korak u svojoj strategiji asortimana i lokacije. Lidl i dalje otvara trgovine koje su veće od prosjeka, a poljska Biedronka također eksperimentira s različitim veličinama, otvarajući trgovine koje su manje ili veće od njihovih prosječnih trgovina.

2. Pokretanje usluge u trgovini
Kao dio strategije za optimizaciju prodaje i privlačenje više kupaca, maloprodajni trgovci u Srednjoj i Istočnoj Europi pokreću nove usluge u trgovinama, food-to-go koncesije i uspostavljaju partnerstva s trećom stranom. Primjerice, Kaufland dodaje nove prehrambene odjeljke u svojim trgovinama u Rumunjskoj i Poljskoj, a Tesco surađuje s trgovcima koji nisu iz FMCG sektora, tj. sa sportskim lancem Decathlon i lancem odjeće H&M.

3. Organski i lokalni asortimani pokazuju transparentnost opskrbnog lanca
Kako bi potaknuli potrošače na kupnju više privatnih robnih marki, trgovci na malo u Srednjoj i Istočnoj Europi pokušavaju izgraditi povjerenje proizvodima koji su organskog ili lokalnog porijekla. Na taj način, trgovci preciznije pokazuju kvalitetu proizvoda i transparentnost opskrbnog lanca. Kao primjer toga trenda može se navesti lansiranje proizvoda iz lokalnih izvora u brojnim Lidlovim trgovinama u SIE, kao i pokretanje organske privatne marke Biedronke – goBio.

4. Inspirirajući kupce da jedu zdravije
Zdrava hrana i zdrav način života popularan je i rastući trend među kupcima u SIE. Retaileri su prepoznali vrijednost tog trenda i da bi privukli kupce u trgovinama, eksperimentiraju kroz razne formate trgovine i investiraju u asortiman proizvoda. Osim toga, kako bi potaknuli kupce na kupnju zdrave hrane, trgovci ulažu i u inspirativne kampanje. Kampanja češkog trgovca Albert – Stojí za to jíst lépe (Better to eat better) i Carrefourova Zdrowie na talerzu (Health on the plate) u Poljskoj izvrsni su primjeri inspirativne kampanje. Auchan ima izravniji pristup, usmjeravajući kupca na zdrave opcije u trgovinama.

5. Trgovci koriste tehnologiju kako bi olakšali kupnju
Uvođenje bezgotovinskog plaćanja i eksperimentiranje s digitalnom kupnjom, kao što je Carrefour Pro u Poljskoj, omogućuje trgovcima pristup do više podataka o kupcima, što im pomaže da optimiziraju ponudu trgovine. Druga, posebno važna vrijednost koja proizlazi iz digitalizacije i automatizacije jest da zaposlenici imaju više vremena i mogu se usredotočiti na više prioritetnih aktivnosti, poput usluge ili upravljanje zalihama.

S ovih pet trendova ne završava popis razvoja događaja u maloprodaji u Srednjoj i Istočnoj Europi, ali oni će odrediti smjer koji će voditi retailera u 2018. Kupci će imati koristi od optimizirane ponude u trgovinama, što će im omogućiti veći izbor i jednostavnije kupovno iskustvo. Proizvođači koji mogu pomoći trgovcima u provedbi ovih planova, imat će velike koristi od novih mogućnosti.