DR OETKER STUDENI
KERMAN

IGD: Što donosi 2020.?

analiza

Inovacije

13.02.2020

Na temelju analize nekih glavnih promjena koje su zabilježene u globalnoj maloprodaji u 2019. godini, predviđamo pet ključnih trendova za koje očekujemo da će razviti i oblikovati globalno maloprodajno tržište u sljedećih 12 mjeseci i kasnije.

Koristeći IGD-ov Four Forces of Change: STARgazing okvir, vjerujemo da će trgovci i brandovi pokrenuti brojne inicijative kako bi odgovorile na ove trendove u 2020. godini.

1. Moć partnerstva
Trgovci na malo preispituju način poslovanja i strategiju širenja širom svijeta. U prošlosti oni su se proširivali kupnjom, posjedovanjem i poslovanjem trgovina u što većem broju zemalja, ali sada postoji nova strategija izgradnje partnerstva.
Strateška partnerstva omogućuju retailerima brže širenje i manje ulaganje nego što je to bio slučaj u prošlosti.

Ostale prednosti tih novih partnerstava uključuju stjecanje uvida i pristupa novim kanalima omogućavajući trgovcima da dobiju na težini i steknu više vještina nego kada bi morali razvijati vlastite usluge.
U krajnjoj liniji, partnerstva pomažu trgovcima u pripremi njihovih poslovnih aktivnosti za snažniji budući rast.

2. Vrijeme je najveća valuta
Naš je sektor izgrađen oko kupaca i potrošača i njihovih stalno evoluirajućih navika, stavova, ukusa i sklonosti. Kupci su sve više pritisnuti nedostatkom vremena i vjeruju da će u budućnosti njihovi životi postati još brži.
Stoga, industrija ima priliku biti korak ispred budućih potreba i ostati relevantna ako uspije pomoći kupcima da pribave potrebne proizvode, a da pritom ne troše previše vremena za njihovo nabavljanje.
Prioritet za trgovce, uz podršku proizvođača, jest učiniti iskustvo kupnje što jednostavnijim kako bi ljudi znali da najbolje iskorištavaju svoje vrijeme.

3. Promocija svrhe
Tijekom prethodne godine retaileri širom svijeta usredotočili su se na smanjenje otpada od hrane i ambalaže.
I ove će se godine nastaviti fokusirati na tu važnu i izazovnu temu. Očekujemo da ćemo vidjeti još mnogo automata za recikliranje u trgovinama, kao i nova rješenja za smanjenje otpada od hrane i ambalaže.
Vodeći retaileri i brandovi nastojat će smanjiti negativan utjecaj na okoliš. Nastojat će imati pozitivan utjecaj na sve što rade – od odgovornog poslovanja do zajednica u kojima rade. Usredotočit će se na to da budu svrhoviti i nastojat će raditi ispravne stvari. To bi mogao biti game-changer u njihovu imidžu, koji će pomoći u privlačenju novih kupca i lojalnosti.
Taj će trend otvoriti brojne izazove u industriji jer će zahtijevati veću transparentnost, hrabrije obveze i veću svijest i odgovornost za nove teme koje kupci, mediji, vlade i nevladine organizacije smatraju važnima.

4. Zdraviji ljudi i zdraviji planet
Zdravlje i wellness još su uvijek presudni za kupce, trgovce, brandove i vlade.
Retaileri i brandovi u potrazi su za načinom koji bi ih razlikovao od ostalih u pružanju pomoći kupcima i potrošačima u ostvarivanju zdravijeg života – savjetima, putem interneta ili u fizičkim trgovinama. Očekujemo da ćemo vidjeti više specijaliziranih asortimana proizvoda i usluga koji će pomoći kupcima da se bolje hrane i bolje žive. Trgovci će educirati, informirati i nagrađivati kupce za zdraviji život.
Trgovci na malo i brandovi koristit će biheviorističke tehnike kako bi potaknuli kupce i potrošače da žive zdravije.

Oni će posredno predložiti nove pozitivne načine poticanja kupaca na zdrav način života

5. Svaki je trenutak važan
U 2011. godini Google je objavio Winning the Zero Moment of Truth. Izvješće opisuje revoluciju u načinu na koji potrošači traže informacije putem interneta i donose odluke o proizvodima. Naglašava se da trenutak istine više nije na fizičkoj razini, nego unutar digitalnog svijeta.
U današnjem povezanom svijetu ta ideja nikad nije bila relevantnija. Potrošači mijenjaju način na koji donose odluke o kupnji. Stoga je, više nego ikad prije, vrijeme za promjenu načina na koji prodaju i retaileri i brandovi.
Očekujemo da veliki trgovci izravno upravljaju svojim marketinškim taktikama – od tradicionalnih medija do utjecaja društvenih medija.

Retaileri koji ne budu za to imali vlastite resurse, vjerojatno će surađivati s trećim stranama, odnosno s profesionalnim davateljima tehnoloških usluga.
Za trgovce je ključno da upravljaju svim etapama na putu kupnje, jer će im to pomoći da povećaju svoj uvid, raspon i utjecaj na kupce i tako izgrađuju i povećaju lojalnost.

Trend u najavi: Svatko je trgovac
Tehnologija omogućuje svima prodaju proizvoda i usluga.
Tijekom posljednjih godina, internetska trgovina putem društvenih mreža, pogotovo u Aziji, naglo je rasla. S nestrpljenjem očekujemo pojavljivanje brojnih novih „retailera“ koji nude svoje proizvode i usluge kupcima. Očekujemo rast prodaje D2C (Direct to Consumer), putem društvenih mreža, prodaju C2C (Consumer to Consumer) i udruženih prodavatelja koji postaju retaileri.

To će značiti veći izbor i mogućnosti za kupce, ali to bi moglo stvoriti i izazove i mogućnosti za brandove i retailere čija je glavna djelatnost trgovina. Upravljanje svim aspektima puta koji vodi ka kupnji, postat će ključno područje za pobjedu trgovaca.
Tijekom 2020. pratit ćemo i izvještavati o tome kako trgovci i brandovi reagiraju na promjenjivo područje maloprodaje i slijediti ključne trendove koje smo prepoznali.