Priče o brandovima, biljne alternative, održivost, praktična hrana i avanturizam potrošača bit će pet vodećih trendova sljedeće godine.
Prema agenciji Innova Market Insights, pet trendova koji će biti vodeći u 2020. godini su:
1. Ispričati priču – pobjeda riječima
Povećano zanimanje potrošača za priče o proizvodima (hrani i piću) koje konzumiraju, kao i njihov znatan utjecaj na odluke o kupnji doveli su do toga da tvrtke sve više uvode storytelling u svoje brand strategije.
Podrijetlo sastojaka uvijek je bilo važno, no potrošače sve više privlači čuti priču o hrani i ona bitno utječe na njihove odluke o kupnji.
Pozornost potrošača privlače brojne prilike da saznaju više o tome kako se nešto proizvodi, a to pridonosi boljem razumijevanju prednosti koje nudi određeni proizvod i pomaže u najvažnijem – stvaranju povjerenja u brand.
Rezultat toga je da se proizvođači usredotočuju na podrijetlo sastojaka, naglašavajući okus i kvalitetu svojih proizvoda, a potom i njihovu jedinstvenost te napore koje ulažu u održivost. Priče o podrijetlu mogu prenijeti čitav niz poruka potrošačima, kao što su: aroma, okus, metode obrade, kulturna i tradicionalna pozadina, zemljopisno podrijetlo...
2. Biljna revolucija
Inovativni proizvodi i pića koji su bazirani na biljkama, kao alternativi mesu, i dalje se razvijaju zbog sve veće brige potrošača za zdravlje, održivost i etiku, što je povezano sa širim trendom prema čistijem načinu života.
S obzirom na to da se upotreba izraza biljno podrijetlo sve više kreće prema mainstream segmentu, prehrambena industrija i start-up tvrtke prihvaćaju izazov i isporučuju čistije alternative mesnim i mliječnim proizvodima, s poboljšanim prehrambenim svojstvima.
3. Područje održivosti
Potrošači sve više očekuju da kompanije ulažu u održivost. Istraživanje agencije Innova Market Insights pokazuje da je u SAD-u i Ujedinjenom Kraljevstvu 85% potrošača očekivalo da će kompanije uložiti u održivost u 2019. godini, što je znatno povećanje u odnosu na 64%, koliko su očekivali u 2018. godini.
U području prehrambenog otpada, upcycling je novi način recikliranja, jer tvrtke pokušavaju slijediti pristup zero waste, stvarajući vrijednosti iz nusproizvoda.
Istodobno, fokus je na što manjoj upotrebi materijala u ambalaži kao i na razvoju održivih alternativa.
4. Pravi zalogaj
Stres i anksioznost ključne su brige suvremenog života, u kojem potrošač nastoji graditi karijeru, obitelj i društveni život, a istodobno teži zdravom, fizičkom i mentalnom životu. Raznoliki su načini na koje se potrošači nose s tim izazovima, no većini je cilj izbalansirati prednosti i nedostatke dinamičnog načina života. To, dakako, znači povećanu potrebu za hranjivim namirnicama koje se lako pripremaju, za praktičnom i lako prenosivom hranom.
5. Utjecaj teksture
Vodeći prošlogodišnji trend Otkriće: avanturistički potrošač još je uvijek vodeći, a zahtjevi potrošača za nečim novim i drukčijim odražavaju se u sve češćem lansiranju proizvoda posebnog sadržaja.
Potrošači sve više prepoznaju utjecaj teksture na hranu i piće, što omogućuje pojačano čulno iskustvo i često veći osjećaj uživanja.
Prema istraživanju agencije Innova Market Insights, na 45% potrošača u SAD-u i Ujedinjenom Kraljevstvu utječe tekstura njihove hrane i pića, dok 68% dijeli mišljenje da sastav pridonosi zanimljivijem doživljaju hrane i pića.