DR OETKER STUDENI
KERMAN

Prošireno iskustvo kupnje tek dolazi

Inovacije

10.09.2019

Smatra se da će do 2020. godine 100 milijuna potrošača kupovati i online i u fizičkoj trgovini uz pomoć AR-a.

Prehrambena industrija i industrija robe široke potrošnje uvijek su brzo prihvaćale i išle ukorak s novim i uzbudljivim tehnologijama koje potencijalno pojednostavljuju život kupaca.

Jedna od najnovijih tehnologija koja utječe na taj sektor jest i proširena ili augmentirana stvarnost (AR, Augmented Reality), čija je popularnost znatno porasla posljednjih godina. Opisana je kao poboljšana verzija stvarnosti, kombinacija virtualne i stvarne okoline. Pritom je izravna ili neizravna percepcija fizičkog okruženja pojačana računalno generiranim slikama stvarnoga svijeta, što dovodi do proširene percepcije stvarnosti.

Popularna kod potrošača

Smatra se da će do 2020. godine 100 milijuna potrošača kupovati i online i u fizičkoj trgovini uz pomoć AR-a (Gartner, 2019). Uzimajući u obzir činjenicu da je globalna potrošnja mobilnih telefona u 2018. godini iznosila 101 milijardu dolara (We Are Social: Digital 2019), AR predstavlja značajnu priliku za prehrambeni i sektor robe široke potrošnje.
S obzirom na povećan broj korisnika i korištenje pametnih telefona, 5G tehnologija predstavlja mogućnost da potrošači i kupci još brže usvajaju AR. AR, koji se može manifestirati na različite načine – od ekrana i monitora, do ručnih uređaja i naočala, bit će jedan od ključnih pokretača partnerstva između trgovaca i brandova u nastojanju da kupnju učine jednostavnijom i personaliziranijom.

Kako izgleda AR?

Postoji nekoliko različitih vidova AR-a, od kojih svaki ima za cilj rješavanje nešto drukčijih pitanja i ima nešto drukčiju primjenu. Svi vidovi neće biti prikladni u maloprodaji ili proizvodnji, ali njihove mogućnosti se povećavaju.
AR temeljen na markerima
Proširena stvarnost temeljena na prepoznavanju markera (marker-based AR) naziva se i prepoznavanjem slika ili AR koji se temelji na prepoznavanju. Kamere ugrađene u AR uređaj očitavaju QR ili dvodimenzionalne kodove (2D) i daju informaciju korisniku. To je već prilično uobičajena upotreba, ali ne i vrlo fleksibilna zbog nužnosti postojanja markera.

AR koji ne koristi markere

Proširena stvarnost koja ne koristi markere (markerless AR) poznata je kao ona koja se temelji na lokaciji. Ta se vrsta proširene stvarnosti koristi kombinacijom sustava kamera i senzora za precizno otkrivanje i mapiranje okoline u stvarnom svijetu. Korisnici mogu pristupiti informacijama o svom okruženju samo pomoću skenera na svojim pametnim telefonima. Za sada je ova vrsta AR jedna od najšire korištenih i implementirana u različite tehnologije. Koristi se za usmjeravanje i pronalaženje bliskih zanimljivosti, kao i za pristup maloprodajnim ponudama.

AR zasnovan na projekciji

AR koji se temelji na projekciji (projection-based AR) funkcionira kroz projiciranje umjetnog svjetla na stvarne fizičke površine. Primjena ove vrste AR-a omogućuje interakciju korisnika dodirom površina koje su pod utjecajem projicirane svjetlosti. Jedna od poznatijih vrsta AR-a zasnovanih na projekcijama koristi laserske plazma tehnologije za projekciju 3D interaktivnih holograma u zraku. Ovaj tip AR-a ne uključuje ekrane ili monitore jer izravno projicira i slike.

AR baziran na outlineu

Ovaj tip proširene stvarnosti (outlining AR) prepoznaje objekte i sličan je prethodnom tipu, koji se temelji na projekciji. Primjerice, ako korisnik parkira automobil u mraku, AR prepoznaje granice ceste i prikazuje ih. Ova se metoda može koristiti u arhitekturi i inženjerstvu za ocrtavanje građevina i njihovih potpornih stupova.

AR zasnovan na superpoziciji

Proširena stvarnost koja se temelji na superpoziciji (superimposition AR), tj. na preklapanju, prepoznaje objekte i može zamijeniti jedan cijeli objekt ili njegov dio s većim prikazom. Ova je vrsta jedan od najpopularnijih oblika AR-a koji se koristi u mobilnim aplikacijama, platformama društvenih mreža i u fizičkim trgovinama.

Trenutačno korištenje AR-a u sektoru robe široke potrošnje

Trgovci na malo i dobavljači već eksperimentiraju s proširenom stvarnošću, istražujući kako mogu pridonijeti poboljšanju kupovnog iskustva i kvalitete života potrošača.
1. Pretraživač proizvoda i navigacija u trgovini
Sam's Club Now u Dallasu predstavio je jedinstveni koncept za testiranje najnovijeg tech-led dostignuća kako bi prilagodio izgled unutar trgovine. Lojalni članovi kluba mogu koristiti aplikaciju Scan & Go za ulazak u trgovinu te za plaćanje kupljenih proizvoda. Kad uđu u trgovinu, susreću se s mnoštvom novih tehnologija u živom interijeru. Uz pomoć glasovnog pretraživanja u kombinaciji s navigacijskim funkcijama, na pametnom telefonu kupca pojavit će se mapa koja će ga dovesti do željenog proizvoda. Trgovac ima priliku analizirati i učiti iz reakcija lojalnih kupaca te steći znanje koje poslije može primijeniti kako bi poboljšao širu mrežu svoje trgovine te izgradio iskustvo koje je relevantnije za potrebe suvremenih potrošača.
2. Informacije o proizvodu
Talijanski retailer Esselunga koristi AR za predstavljanje nutritivne informacije o proizvodima s namjerom da predloži proizvode na temelju preferencija kupaca. Kako bi uspio u tome, trgovac je razvio aplikaciju za pametne telefone s visokokvalitetnom grafikom. Dodatne informacije omogućuju potrošačima da budu bolje informirani, što će izravno poboljšati njihovo kupovno iskustvo. Rješenje je predstavljeno na manifestaciji Vodafone 5G Experience Day u Milanu.
3. Vizualizacija proizvoda
Uz pomoć AR-a trgovački lanac ljepote Sephora stvorio je 3D ogledalo, koje omogućuje kupcima da vide kako bi na njihovu licu mogli izgledati različiti kozmetički proizvodi, a da ih pritom te proizvode ne stavljaju izravno na svoje lice. Pomoću videozapisa, tehnologija precizno prati crte lica kupaca i aplicira boje na prava mjesta. Dostupan je velik izbor kozmetičkih proizvoda i boja, što omogućuje jednostavno i brzo eksperimentiranje s drukčijim izgledom.
AS Watson i L`Oreal otišli su korak dalje u virtualnoj usluzi s dekorativnom kozmetikom uz pomoć aplikacije #ColourMe. Kupci mogu virtualno koristiti 300 kozmetičkih proizvoda putem Watsonove mobilne aplikacije, eksperimentirati s različitim izgledima, čak se i fotografirati i snimati. Zatim mogu naručiti proizvode koji će im biti isporučeni na kućnu adresu ili u lokalnim Watsonovim trgovinama.

4. Iskustva, zabava i nagrade
Tijekom božićnih blagdana 2018. godine Walmartovi su kupci mogli skenirati kodove i otkriti ekskluzivna AR iskustva nekih poznatih brandova kroz Walmartovu aplikaciju. Toj su se akciji kao partneri pridružili PepsiCo, Welsch’s, Kellogg's, Clorox, Nickelodeon, M&M's, Blue Bunny Ice Cream i 3M. Inicijativa je bila dostupna u 1000 Walmartovih trgovina.
Što još donosi AR?
Budući da tehnologije proširene stvarnosti i dalje napreduju, AR uređaji postupno će zahtijevati manje hardvera i počet će se primjenjivati na stvari kao što su kontaktne leće.

U međuvremenu, korištenje ove tehnologije velik je potencijal kojim trgovci mogu pružiti bolje iskustvo kupnje i ranjivijim skupinama. AR se može koristiti kako bi kupnja bila dostupnija i lakša za navigaciju. AR aplikacije, bile one jednostavne ili složene, uvelike će revolucionirati sektor robe široke potrošnje.