DR OETKER STUDENI
KERMAN

Trgovci vodeći u oglašavanju

inFocus

15.05.2018

Donosimo analizu kategorije insekticida kroz prošlu godinu, kvantitetu oglašavanja te sezonalnost u oglašavanju vodećih trgovaca.

FOCUS ispitivanja tržišta jedna je od vodećih agencija u Europi koja se bavi ispitivanjem tržišta i savjetovanjem. Prate sve proizvode u svim kategorijama koji se, naravno, oglašavaju u letcima, katalozima i odabranim novinama.

Pokrivenost letaka u BiH je lokalna, regionalna i nacionalna. Letci koje prate su različiti npr.:
vikend-akcije, tjedni, tematski (otvorenja, rođendani prodajnih mjesta, akcije oko blagdana itd.).

Nakon obrade i analize svi uneseni podaci prolaze kroz platformu Action Focus Online.
Čimbenici FOCUS metoda su broj promocija i GAV – bruto oglasna vrijednost, odnosno kvantiteta i kvaliteta oglašavanja.

Svake se godine borimo s različitim faktorima koji utječu na naše osjećaje. Vrijeme, sreća, financije ili komarci. Da, tako je. Ta mala stvorenja nam sišu krv, i to doslovno.

Nije to kod trgovaca popularna kategorija za oglašavanje u letcima i katalozima, ali i taj je mali udio važan jer se proizvodi za zaštitu i protiv insekticida koriste.

Kroz nekoliko grafova želimo pokazati stanje promocija za 2017. godinu. Dakle, temelj je kvantiteta oglašavanja. U prvom su grafu top-proizvođači koji se oglašavaju i bore za udjele na tržištu.
Vodeći je SC Johnson s 46% udjela.

Sezonalnost. Ta se riječ često ponavlja jer je bitan čimbenik u svim analizama, a pogotovo u planiranju i izradi promocija u prodajnim planovima za određeno razdoblje. Logično je, jesen i zima nemaju velike udjele po broju promocija, ali u proljeće i ljeto je „borbeno“. Mašemo po zraku rukama i svime što nam je pri ruci hvatajući komarce na sve moguće načine.

Bez trgovačkih lanaca se ne može. Top 10 trgovaca koji su vodeći u oglašavanju analizirane kategorije + Ostali koje svaki put udružimo zbog manjih udjela. Kaufland i Bipa bili su vodeći za 2017. godinu.

Svaka promocija, odnosno akcija praćena je tipom promocije. 59% zauzima tip promocije %jeftinije.

I savjet za kraj: sprej, kremu ili neki drugi proizvod u ruke te puno strpljenja!

P.S. Tijekom pisanja teksta niti jedan insekt nije bio ozlijeđen, ali slavonska šunka i međimursko vino nisu bili te sreće...