Hendal je u lipnju 2018. godine za InFocus na temu Začini u časopisu InStore proveo istraživanje među građanima Hrvatske.
Hendal je vodeća nezavisna istraživačka agencija s dugogodišnjim iskustvom koja kontinuirano prati svjetske trendove u istraživačkoj industriji. Od osnivanja 1993. godine u agenciji se iznimna važnost pridaje kvaliteti – prva smo istraživačka kuća sa standardom kvalitete ISO 9001:2008 te s industrijskom normom ISO 20252:2008.
Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Postavili smo im sljedeća pitanja:
- Kupujete li začine?
- Kad ste posljednji put kupovali začine, koje ste pakiranje kupili?
- Koji je faktor najviše utjecao na odluku o kupnji začina?
- Koliko ste prilikom posljednje kupnje izdvojili za začine?
- Kupujete li češće pojedinačne začine ili mješavine začina?
Većina ispitanih građana (93,2%) kupuje začine. Najčešće kupovno pakiranje je vrećica (66,3%), što je i očekivani rezultat s obzirom na to da su začini u tom obliku pakiranja i najpovoljniji. Daljnja četvrtina ispitanika kupuje začine u običnoj bočici, dok manje od 10% je začin kupilo u bočici s mlincem.
Gotovo jedna polovina ispitanika navodi da je posljednji kupljeni začin platila između 10 do 20 kuna (45,5%). Jedna petina plaća nešto više – između 20 i 30 kuna, dok 18% kupaca plaća više od 30 kuna za kupljeni začin.
Naposljetku, većina kupaca preferira pojedinačne začine (61,2%) dok gotovo jedna petina češće kupuje mješavine začina.