DR OETKER STUDENI
KERMAN

Europa: Tržište e-trgovine poraslo za 13% u 2021

Svijet

30.06.2022

Europsko tržište e-trgovine poraslo je za 13% prošle godine, na 718 milijardi eura, ali će se vjerojatno suočiti sa sličnim izazovima za širi maloprodajni sektor, otkriva novo izvješće Ecommerce Europe i EuroCommercea.

Europsko izvješće o e-trgovini za 2022. pokazalo je da je stopa rasta e-trgovine ostala stabilna, uz neznatan porast u odnosu na 2020., čak i unatoč ublažavanju ograničenja COVID-a.

Izvješće identificira dva ključna trenda – prvo, da se prodaja e-trgovine počinje normalizirati nakon intenziviranja prodajnih obrazaca tijekom pandemije, uz polagano stabilizaciju rasta.

Drugo, primjećuje se da su potrošači oprezniji u potrošnji zbog inflacije, posljedica rata u Ukrajini, poremećaja lanca opskrbe i općeg osjećaja neizvjesnosti.

Iako je još uvijek teško procijeniti, rat u Ukrajini imat će velike posljedice na europsko gospodarstvo, kao i na tržišta e-trgovine. Mnogi naši članovi već su izvijestili o padu kupovne moći i povjerenja potrošača, uglavnom zbog visokih cijena energije, inflacije i neizvjesnosti oko budućnosti, komentirao je Luca Cassetti, glavni tajnik Ecommerce Europe.

Ipak, u izvješću se navodi da je prodaja e-trgovine do sada doživjela samo mali pad. To pokazuje da je sektor digitalne trgovine postao nezamjenjiv i vrlo otporan.

Osim toga, industrija online usluga, kao što su e-turizam, događanja i prodaja ulaznica, doživjela je stalni oporavak tijekom prošle godine.

Sektor maloprodaje i veleprodaje značajno se transformira kako bi postao digitalniji, održiviji i privukao nove talente. Procjenjujemo da će tvrtke morati udvostručiti svoja ulaganja do 2030. kako bi uspješno ostvarile ovu transformaciju, dodala je Christel Delberghe, izvršna direktorica EuroCommercea.

Prema izvješću, Zapadna Europa je daleko najjača regija u smislu B2C prometa e-trgovine, držeći 63% ukupnog prometa za 2021. Južna Europa je na drugom mjestu sa samo 16% ukupnog prometa, dok srednja i sjeverna Europa su na trećem i četvrtom mjestu (10% i 9%), a istočna Europa (2%) na posljednjem mjestu.

izvor: esmmagazine
foto: pixabay