DIDA BOŽA OŽUJAK
DUKAT ČOKOLADNO MLIJEKO

Euromonitor International: Čokoladne table najpopularnije

ČOKOLADA U HRVATSKOJ

inFocus

23.11.2021

Proizvođači pokušavaju dodati vrijednost svojim proizvodima, ali prevladavajuća skupina kupaca nastoji uštedjeti novac pri kupnji čokolade.

Euromonitor International, jedna od vodećih agencija za istraživanje tržišta, pripremila je pregled tržišta čokoladnih slastica u hrvatskoj maloprodaji u 2021. godini.

U nastavku donosimo najvažnija zbivanja i projekcije za budućnost.

Prema dostupnim podacima čokoladne table u 2020. godini bile su jedini segment kategorije koji je zadržao određeni rast kao odgovor na krizu uzrokovanu pandemijom COVIDA-19. Razlog za to može se pronaći u činjenici da se čokoladne table najčešće konzumiraju u svrhu uživanja ili za ublažavanje stresa koji je očito pojačan usred pandemije. Čokoladne table privlačne su potrošačima s ograničenim budžetom i stoga ponovno bilježe najdinamičniji rast u prodaji.

Ipak, cjelokupna kategorija čokoladnih slastica zabilježila je pad maloprodajne vrijednosti prema trenutačnim cijenama. Vrijednost kategorije u 2020. godini iznosila je 1.733,5 milijuna kuna u usporedbi s 2019., u kojoj je iznosila 1.766,6 milijuna kuna. Dakle, cjelokupna kategorija zabilježila je pad od 1,9% u razdoblju od 2019. do 2020. godine.

Prema predviđanjima, čokoladne table nastavit će s rastom i u 2021. godini te će ostati najdinamičniji segment unutar cijele kategorije čokoladnih slastica. Iako u Hrvatskoj postoji nekoliko priznatih svjetskih robnih marki čokoladnih slastica, okosnica prodaje je ipak cijena, a većina čokoladnih tabli prodaje se kroz posebne cjenovne ponude, tj. kratkotrajna sniženja.

U nedavnom neovisnom istraživanju u Hrvatskoj, većina ispitanika izjavila je da je cijena odlučujući čimbenik pri odabiru čokolade, dok je nešto manje od polovice reklo da su vjerni jednom brendu.

To je osobito relevantno u svjetlu pandemije koja će nastaviti značajno ograničavati budžete kupaca tijekom 2021. godine. Proizvođači pokušavaju dodati vrijednost svojim proizvodima, ali prevladavajuća skupina kupaca nastoji uštedjeti novac pri kupnji čokolade, što će dodatno povećati potražnju za čokoladnim tablama.

Kraš d.d. uvjerljivi je predvodnik kategorije na hrvatskom tržištu, a slijedi ga Ferrero d.o.o., zatim Mondelēz Zagreb d.o.o. te IPK Kandit d.d. i naposljetku Zvečevo d.d.

Tekst je izašao u 99. InStore magazinu.