U idućih 5 godina obje će kategorije rasti minimalnim prosječnim godišnjim stopama.
Euromonitor International, jedna od vodećih agencija za istraživanje tržišta, pripremila je pregled tržišta žvakaćih guma i slastica u hrvatskoj maloprodaji u 2020. godini. U nastavku donosimo najvažnija zbivanja i projekcije za budućnost.
Žvakaće gume
Prema podacima Euromonitor Internationala, unatoč ekonomskim ograničenjima koje je nametnula kriza uzrokovana koronavirusom, Hrvati su ostali vjerni najvećim brendovima u 2020. godini.
Wrigley zadržava vodeću ulogu u segmentu žvakaćih guma 2020., i to sa 73% udjela u maloprodajnoj vrijednosti.
Doduše, žvakaće gume bilježe pad trenutačne maloprodajne vrijednosti od 1%, kao i jednak pad obujma u maloprodaji te su oni u 2020. godini iznosili 256 milijuna kuna, to jest 1000 tona.
Slatke gume za žvakanje zabilježile su najveći rast trenutačne vrijednosti maloprodaje koji je iznosio 2%, dosegnuvši tako 16 milijuna kuna.
Također, prosječna jedinična cijena u 2020. godini narasla je za 1% u trenutačnim uvjetima te se očekuje kako će segment guma za žvakanje u 2025. godini dosegnuti vrijednost od 283 milijuna kuna.
Slatki program
Visok udio šećera u konditorskim proizvodima u usporedbi s drugim grickalicama koči rast u potrošačkom okruženju koje je sve više fokusirano na zdravstvene dobrobiti.
Ipak, slatki program bilježi zanemariv rast trenutačne vrijednosti maloprodaje i pad obujma maloprodaje od 1% u 2020., dosegnuvši 350 milijuna kuna i 5100 tona.
Najveći rast bilježi segment bombona s ljekovitim sastojcima. Spomenuti rast iznosi 2%, čime je segment dosegnuo 16 milijuna kuna.
Kraš d.d. zadržava vodeću ulogu na tržištu, s udjelom u maloprodajnoj vrijednosti od 31%.
Prema predviđanjima Euromonitor Internationala, očekuje se da će u idućih pet godina trenutačna maloprodajna vrijednost kategorije rasti prosječnom godišnjom stopom od 2% da bi 2025. dosegnula 393 milijuna kuna.
TOP 5 kompanija:
Kraš d.d.
Ferrero d.o.o.
Mondelez Zagreb d.o.o.
Wrigley Jr Co, Williams
IPK Kandit d.d.
Tekst je izašao u 96. InStore magazinu.