Za 37% konzumenata kategorije izuzetno je bitno koji brend tvrdih i polutvrdih sireva kupuju.
Veličina kategorije
Na području Hrvatske brojimo 86% konzumenata tvrdih i polutvrdih sireva u dobi od 16 do 64 godine. U procjeni populacije to je otprilike 2.237.872 potrošača promatrane kategorije.
Daljnjom segmentacijom dobit ćemo 40% heavy korisnika koji konzumiraju tvrde sireve barem 4 do 6 puta tjedno, 31% medium korisnika koji ih konzumiraju barem jednom tjedno, te naposljetku 14% light korisnika koji ih konzumiraju jednom mjesečno ili rjeđe. Za 37% konzumenata kategorije izuzetno je bitno koji brend tvrdih i polutvrdih sireva kupuju.
Heavy korisnici kategorije tvrdi i polutvrdi sirevi
Heavy useri tvrdih i polutvrdih sireva su podjednako žene i muškarci sa završenom srednjom školom, no nešto češće iznad prosjeka ih nalazimo u dobi od 40 do 49 godina, te među osobama koje dolaze s područja Dalmacije. Češće od prosjeka dolaze i iz kućanstava koja pripadaju visokim i najvišim ukupnim prihodima.
Stavovi o kategoriji
Više od 70% heavy korisnika promatrane kategorije slaže se kako su kvaliteta i okus sira najvažniji, te da bi se tvrdi i polutvrdi sir trebao prodavati u različitim veličinama pakiranja za različite prigode. Manje od polovice ih preferira manje aromatične sireve.
BRANDusage
Osim općenitog praćenja kategorije tvrdi i polutvrdi sirevi, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja važno je za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici brenda isti su konzumirali u posljednjih mjesec dana.
Među heavy userima kategorije tvrdi i polutvrdi sirevi u dobi od 16 do 64 godine 44% njih je konzumiralo Zdenka sir u posljednjih mjesec dana, 42% Vindiju, a 37% njih je konzumiralo Sirelu (Dukat).
Tekst je izašao u 95. InStore magazinu.