Domaći proizvođači snažno zadržavaju svoje mjesto među vodećim kompanijama prema tržišnom udjelu.
Euromonitor International, jedna od vodećih agencija za istraživanje tržišta, pripremila je pregled tržišta sireva u hrvatskoj maloprodaji u 2020. godini. U nastavku donosimo najvažnija zbivanja i projekcije za budućnost.
Maloprodajna vrijednost i količina prodaje sira bilježe određeni rast u 2020. godini, ali prodaja prehrambenih usluga naglo je pala jer su kafići i restorani bili zatvoreni tijekom lockdowna.
Prema podacima Euromonitor Internationala, u 2020. godini vrijednost prodaje porasla je za 3% na 1,6 milijardi kuna, a količinska prodaja porasla je za 1% na 30.900 tona.
Kategorija s najvećim rastom vrijednosti u 2020. godini je prerađeni sir, s rastom prodaje od 4%.
Također, prosječna jedinična cijena raste za 2% u 2020. godini.
Dukat d.d. predvodi vrijednost prodaje sira s udjelom od 36% u 2020. godini. Slijede ga Lidl Hrvatska d.o.o. kd, Vindija d.d., Belje d.d. te Mondelez Zagreb d.o.o.
Predviđa se kako će tijekom sljedećih pet godina sir zabilježiti prosječnu godišnju stopu rasta od 3% prema trenutnoj vrijednosti.
Tekst je izašao u 95. InStore magazinu.