Hrana za bebe i njega beba dva su glavna segmenta proizvoda za bebe.
U 2020. godini u odnosu na godinu prije hrana za bebe bilježi rast vrijednosne prodaje na ukupnom tržištu Hrvatske s uključenim benzinskim postajama (bez diskontera). Rast generiraju prve dvije vrijednosno najznačajnije kategorije i čajevi za bebe i djecu. Suha hrana za bebe čini gotovo pola vrijednosne prodaje ukupnog segmenta hrane za bebe (49%), slijede zamjenska mlijeka za bebe s 28% vrijednosnog udjela te mokra hrana za bebe (kašice) s 19% vrijednosnog udjela. Preostala 4% vrijednosnog udjela čine kategorije gotovih sokova i vode za bebe te čajevi za bebe i djecu. U odnosu na vrijednosnu prodaju, količinska prodaja hrane za bebe u 2020. godini bilježi nešto niži rast prodaje u odnosu na godinu prije. Iste kategorije koje generiraju rast vrijednosne prodaje rastu i količinski.
Moderni formati, u koje su uključeni hipermarketi i supermarketi, nose malo više od polovice ukupne vrijednosne prodaje hrane za bebe (52%), dok se preostalih 48% segmenta prodaje odvija u tradicionalnim formatima, što su trgovine mješovitom robom (<300m2) i drogerije.
U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2020. godine, vodeća tri proizvođača nose 74,5% ukupne količinske prodaje hrane za bebe, a oni su abecednim redoslijedom: Bambi, Hipp i Podravka.
Njega beba uključuje sljedeće kategorije: dječje pelene, dječje vlažne maramice, njegu kože beba i pudere za bebe. Njega kože beba s jedne strane uključuje proizvode za njegu bebine kože, koji vlaže i štite bebinu osjetljivu kožu, te mogu biti u obliku mlijeka, krema, gela ili ulja. S druge strane, tu su uključene tekućine za pranje beba, kreme koje se koriste kod mijenjanja pelena, proizvodi koji se koriste za tretiranje tjemenice kod beba i mirisi za bebe i djecu. Potrebno je naglasiti da segment njege beba ne uključuje šampone i kupke za bebe.
Na godišnjoj razini, zaključno s prosincem 2020. godine, njega beba na ukupnom tržištu Hrvatske s uključenim benzinskim postajama (bez diskontera) ostvaruje rast vrijednosne prodaje u odnosu na godinu prije, dok komadna prodaja bilježi pad najviše uslijed pada komadne prodaje proizvoda za njegu kože beba i pudera za bebe.
Vrijednosno najznačajnija kategorija, s udjelom od 54%, jest kategorija dječjih pelena, slijede dječje vlažne maramice s 35% vrijednosnog udjela, proizvodi za njegu kože beba čine 10% ukupnog segmenta i na kraju su puderi za bebe s 1% vrijednosnog udjela. Poredak je značajno drukčiji ako promatramo komadnu prodaju, u kojoj prednjače dječje vlažne maramice sa 71% udjela u ukupnoj komadnoj prodaji proizvoda za njegu beba.
Vrijednosno najznačajniji kanal prodaje su tradicionalni formati, trgovine mješovitom robom (<300m2) i drogerije, te se kroz taj kanal prodaje 63% segmenta njege beba. Dok se kroz moderne formate (hipermarkete i supermarkete) prodaje 37% segmenta njege beba.
Vodeća tri proizvođača po komadnoj prodaji čine 75,1% ukupne komadne prodaje, a oni su abecednim redoslijedom: Procter&Gamble, trgovačke robne marke i Violeta.
Tekst je izašao u 95. InStore magazinu.