Lockdown je imao velik utjecaj na kretanje ove tržišne kategorije. Prodaja je pala za više od 20%. Međutim, očekivan je stabilan rast u nadolazećem petogodišnjem razdoblju.
Euromonitor International, jedna od vodećih agencija za istraživanje tržišta, pripremila je pregled tržišta proizvoda za zaštitu od sunca u hrvatskoj maloprodaji u 2020. godini. U nastavku donosimo najvažnija zbivanja i projekcije za budućnost.
Ograničenje aktivnosti u turizmu i lockdown ostavili su značajan trag u prodaji proizvoda za zaštitu od sunca u 2020. godini.
Naime, maloprodajna vrijednost kategorije proizvoda za zaštitu od sunca u 2019. godini iznosila je 107 milijuna kuna, dok u 2020. godini bilježi pad na 83,6 milijuna kuna.
Dakle, u razdoblju krize zabilježen je pad od gotovo 22%.
Prema tržišnom udjelu, moguće je segmentirati 5 vodećih kompanija od kojih prvo mjesto zauzima Beiersdorf AG s čak 33% udjela, slijedi ga L'Oréal Groupe. Na trećem se mjestu nalazi Olival d.o.o., a prate ga Saponia d.d. i Krka d.d. Novo Mesto.
Međutim, u razdoblju od idućih pet godina očekuje se kako će kategorija ostvariti rast od 7% trenutačne vrijednosti, sa stabilnom prosječnom godišnjom stopom, te 2025. godine dosegnuti vrijednost od 117 milijuna kuna.
TOP 5 PROIZVOĐAČA:
Beiersdorf AG
L oreal Groupe
Olival d.o.o.
Saponia d.d.
Krka d.d. Novo Mesto
Tekst je izašao u 94. InStore magazinu.