S toplijim vremenom dolazi i nezaobilazno druženje uz dobar roštilj. Bilo ono u krugu uže ili šire obitelji, prijatelja ili kolega, ćevapčići, pljeskavice, ražnjići i kobasice za roštilj predstavljaju idealnu kombinaciju za dobar provod.
Bliži nam se i Praznik rada koji je gotovo nezamisliv bez dobrog roštilja, samo što se ove godine, osim dobrom vremenu, moramo nadati i onoj drugoj povoljnoj prognozi, dakako, epidemiološkoj. No treba naglasiti da se i u krugu od dva metra udaljenosti od roštilja, širi njegov primamljiv miris.
Predstavljamo vam kratak pregled i razvoj oglašavanja za kategoriju „grill“ za 2020. godinu i razvoj u odnosu na 2019. godinu. Analize se temelje na broju promocija unutar letaka i GAV-u (gross advertising value – tržišna procjena ulaganja u promocije).
Kategorije i njihov razvoj
Dvije su osnovne kategorije u koje možemo svrstati proizvode namijenjene za roštilj. To su: meso za roštilj (obuhvaća pljeskavice, ražnjiće, ćevapčiće, marinirano meso za roštilj i slično) i kobasice za roštilj (kobasice namijenjene upravo za roštilj). I za 2019. i 2020. godinu, omjer ovih kategorija je gotovo 80% : 20% po broju promocija i GAV-u u korist mesa za roštilj, što ne čudi s obzirom na veći broj različitih artikala u odnosu na kategorije kobasica.
S obzirom na nepovoljnu situaciju koja nas je zadesila prošle godine, obje kategorije bilježe jednak pad oglašavanja u broju promocija za 8%. Kod GAV-a pad je značajniji pa tako kod kategorije mesa za roštilj on iznosi 22%, dok kod kategorije kobasica za roštilj iznosi 30% u odnosu na 2019. godinu.
Top-proizvođači
Kod roštilja imamo zapravo dva glavna proizvođača, a to su: PIK Vrbovec i Vindija.
PIK Vrbovec je u 2020. godini imao 39,6% ukupnog dijela svih promocija, dok je Vindija imala 6,6%. Slijede ih brendovi privatne robne marke Lidl, Spar i Tommy. Zanimljivo je da 17% promocija nema brend, već se radi o generičkim proizvodima.
Kod GAV-a je jako slična situacija, pa se tako na prvome mjestu nalazi PIK Vrbovec s 30% udjela, dok Vindija ima 4,9%. Ono što ovdje možemo izdvojiti jest pad udjela GAV-a za „generičke“ brendove od 7%. To znači da, iako je broj promocija ovakvih proizvoda ostao gotovo jednak onom iz 2019. godine, njihova pozicija, veličina i kvaliteta oglašavanja smanjila se u korist ostalih brendova. Dakle, bolje pozicije su ipak u 2020. godini bile rezervirane za brendove proizvođača.
Razvoj cijena
Za kraj možemo pogledati kako su se razvijale cijene na nama omiljenim artiklima: pljeskavicama, ćevapčićima i kobasicama za roštilj. Prilikom izračuna minimalne, prosječne i maksimalne cijene uzimali smo u obzir samo pakirane proizvode, dakle cijene na uslužnim pultovima trgovačkih lanaca ne ulaze u sljedeće grafove.
Tekst je izašao u 93. InStore magazinu.