Pandemija koronavirusa imala je utjecaja na maloprodaju žitarica za doručak tijekom protekle godine, ipak segment toplih žitarica ostvario je rast te se u sljedećih 5 godina predviđa stabilan rast cijele kategorije.
Euromonitor International, jedna od vodećih agencija za istraživanje tržišta pripremila je pregled tržišta žitarica za doručak u hrvatskoj maloprodaji za 2020. godinu. U nastavku donosimo najvažnija zbivanja i projekcije za budućnost.
• COVID-19 imao je negativan učinak na rast maloprodaje žitarica za doručak tijekom 2020. godine jer je pogodnost brzog doručka postala manje važna za potrošače tijekom lock-downa.
• Predviđa se da je prodaja žitarica u maloprodaji narasla za 1% te dosegnula 362 milijuna kuna tijekom 2020. godine, a obujam prodaje u maloprodaji iznosio je 6900 tona.
• Tople žitarice bile su najbolji segment kategorije žitarica tijekom 2020. godine, s rastom trenutačne vrijednosti maloprodaje od 2%.
• Prema projekcijama jedinične cijene, žitarice za doručak porasle su za 2% u 2020. godini.
• Uz širok portfelj robnih marki i značajnu marketinšku potrošnju, Nestlé Adriatic d.o.o. i dalje vodi u kategoriji žitarica za doručak tijekom 2020. godine, s udjelom od 17%.
• Predviđa se da će prodaja žitarica u maloprodaji ostvarivati prosječnu godišnju stopu rasta od 4% s konstantom od 2% te će dosegnuti 435 milijuna kuna do 2025. godine.
Tekst je izašao u 91. InStore magazinu.