Pružanje svježeg iskustva i dalje će biti važan izvor diferencijacije, unatoč privremenim vjetrovima koje uzrokuje COVID-19.
Iako se većina svjetskih retailera u prehrambenom sektoru tijekom 2020. godine usredotočila na fleksibilnost svojih postojećih operacija, nekoliko je onih koji su nastavili pomicati granice inovacija i preispitivati uređenje trgovine. Iako su putovanja za većinu nas bila zabranjena, Stewart Samuel, International Retail Analyst u IGD-u, promotrio je neke prošlogodišnje nove trgovine i trendove koji se pojavljuju u razvoju koncepta.
1) Stavljanje vrijednosti u prvi plan: Supeco u Madridu, Španjolska
Ta je trgovina najnoviji koncept Carrefourova diskontnog bannera Supeco, koji nudi hibridni model veletrgovine i diskontnog supermarketa. Vrlo širokim asortimanom za diskontera, Supeco pomaže u zadovoljavanju potreba i kupaca i biznisa.
Asortiman zadovoljava potrebe onih koji traže brendove i svježe prehrambene proizvode uz niskih cijene; cilj mu je ponuditi najniže cijene na tržištu brendiranih proizvoda. Jednostavna i jasna cjenovna strategija, bez ikakvih promocija, jača svakodnevne niske cijene i vrijednosni imidž.
Objekt u formatu skladišta nudi dva različita područja: prostor za svježu i pakiranu hranu, kao i neprehrambene kategorije izložene na visokim policama. To omogućuje da se Supeco izravno natječe s diskonterima, ali i da ponudi niz svježih premium namirnica, uključujući i svježe meso na pultu. U kombinaciji s dobrom strategijom nabave, Supeko je postao jedan od maloprodajnih trgovaca s najboljom vrijednošću u Španjolskoj.
2) Fuzija s tehnologijom: Amazon Fresh u Los Angelesu, SAD
Amazon je u rujnu otvorio svoju prvu prehrambenu trgovinu Amazon Fresh u Los Angelesu. Trgovina je najsličnija konvencionalnim supermarketima koje je taj trgovac otvorio.
Umjesto da koristi tehnologiju just walk-out koja je razvijena u Amazon Go i Amazon Go Grocery, ta trgovina koristi Amazon Dash Cart. To je osmišljeno kako bi se iskustvo kupnje učinilo bržim i praktičnijim, omogućujući kupcima da preskoče čekanje u redu za naplatu.
Kupljene artikle kupci jednostavno stave u košaricu i izađu iz trgovine. Također mogu tražiti pomoć od Alexa putem uređaja Amazon Echo Show, dok Prime članovi dobivaju besplatnu dostavu iz trgovine istoga dana.
3) Novi koncept hipermarketa: Alcampo City u Madridu, Španjolska
Alcampo City Madrid Río drugi je i najnoviji kompaktni hipermarket koji je otvorio Auchan u Španjolskoj. Odražava najnovije razmišljanje Alcampa o tome kako prilagoditi koncept hipermarketa okruženju gradskog središta u kojem je jaka konkurencija. Na 4027 četvornih metara s asortimanom od preko 29.000 proizvoda, što je otprilike upola manje od tipičnog hipermarketa Alcampo, ponuda hrane zauzima središnje mjesto, a više od 90% prodajnog prostora posvećeno je hrani.
Razlika je u tome što su dodatnu važnost dobili pultovi s osobljem koji se nalaze u blizini ulaza u trgovinu. Osim standardnih pultova, u trgovini postoje i drugi specifični pultovi za pripremljenu hranu, kisele krastavce, svježe začine i suho voće.
Premium asortiman također je u središtu pozornosti, s unikatnim displejima za premium vina, odležalo sazrelo meso, za autentične Ibérico šunke te jastoge i rakove.
4) Premium svježe iskustvo: Carulla FreshMarket u Bogoti, Kolumbija
Grupo Éxito-ve trgovine Carulla FreshMarket visoko su cijenjene zbog izuzetne kvalitete svojih svježih proizvoda na pultovima. Sve, od uređenja trgovine do precizne prezentacije proizvoda, odražava premium kvalitetu.
Jedinstvene značajke, poput namjenskih pultova za svježe pripravljenu mozzarellu i zanatsku čokoladu, kombiniraju se i stvaraju nezaboravno iskustvo kupnje. Odjel s hranom na gornjem katu trgovine nudi raznoliku gastronomsku ponudu s 10-ak opcija, što kupcima daje dodatni razlog za posjet.
To je prva trgovina u Latinskoj Americi koja ima air conveyor sustav koji se koristi za pojednostavnjivanje logistike za odabir online narudžbe. Zračni transporter dugačak 127 metara obilazi trgovinu, dva metra iznad glava kupaca. Kad narudžba stigne, ona se usmjerava do određenog pickera na podu trgovine. Narudžbe se pričvršćuju na jednu od dvije stanice transportera, a zatim se prevoze do otpremnog mjesta u skladištu, spremne za preuzimanje. Inovativno logističko rješenje uspješno je smanjilo vrijeme otpreme i isporuke za oko 30%.
Što možemo naučiti iz ovih formata?
- Svakodnevno niske cijene (EDLP – Everyday Low Pricing) – to je ono što podupire jednostavnost diskontnog modela, istovremeno omogućujući operaterima da istaknu svoje vjerodostojne značajke bez puno promocija.
- Retaileri ulažu u tehnologije koje podržavaju brzo, jednostavno i beskontaktno iskustvo kupnje; to je ubrzala pandemija.
- Pružanje svježeg iskustva i dalje će biti važan izvor diferencijacije, unatoč privremenim vjetrovima koje uzrokuje COVID-19.
- Poboljšanje profitabilnosti internetske trgovine prioritet je za većinu retailera u prehrambenom sektoru. Tu možemo u budućnosti očekivati još više eksperimenata i inovacija.
Tekst je izašao u 91. InStore magazinu.