Europska unija mora zacrtati milijun javno dostupnih punionica za električna vozila do 2024. i tri milijuna do 2029. kako bi potaknula potrošače da prihvate novu tehnologiju, poručili su proizvođači automobila.

„Komisija EU-a mora brzo reagirati i postaviti obvezujuće ciljeve proširenja infrastrukture punjenja u državama članicama“, rekao je predsjednik Udruženja europskih proizvođača automobila Oliver Zipse, izvršni direktor njemačkog BMW-a.
„Inače će doći u pitanje čak zacrtano smanjenje (štetnih plinova) u borbi protiv klimatskih promjena“, upozorio je Zipse.
Podaci iz industrije pokazuju da je EU u 2020. imao 224.538 javnih punionica.
Strogi ciljevi pomoći će i proizvođačima automobila i operatorima elektroenergetskih mreža u planiranju, poručila je ACEA u pismu potrošačima i održivim transportnim skupinama, čiji su supotpisnici i udruga potrošača BEUC i savez nevladinih udruga T&E.
EU je postrožio propise o emisiji štetnih plinova i proizvođači su na tržište počeli izbacivati nove modele električnih vozila. Njihova prodaja raste u posljednje vrijeme, potaknuta, između ostalog, i subvencijama vlada, oslonjenih na europski program oporavka od pandemije koronavirusa.
Problem je manjak javnih punionica, koje bi trebale biti nadopuna onima na radnom mjestu i u kući, i široka lepeza tarifa i načina plaćanja.
EU bi trebao usvojiti jedinstvene standarde, ističu udruge, a predlažu i plan o izgradnji oko 1.000 punionica za vodik do 2029. godine prenosi Hina.
Njemačka vlada usvojila je u srijedu nacrt zakona koji predviđa tisuću brzih punionica uz autoceste do kraja 2023. godine, uz procjenu potrebnih ulaganja od dvije milijarde eura, navodi Reuters.
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.