Skupina slatkog programa obuhvaća čokolade (table), kekse, male čokolade (impulsni proizvodi), napolitanke, praline, čokoladne namaze i rashlađene deserte.
U cjelokupnoj 2019. godini ukupno kategorije slatkog programa zabilježile su rast vrijednosne i količinske prodaje uslijed zabilježenog rasta vrijednosne i količinske prodaje svih kategorija slatkog programa.
Osim dvije vodeće kategorije – čokolada i keksa, koji zajedno čine 51,3% vrijednosne prodaje ukupno slatkog programa i 57,9% količinske prodaje, treća kategorija po vrijednosnom udjelu u skupini su male čokolade.
Iako su male čokolade treća po redu kategorija u grupi po vrijednosnom udjelu, ako gledamo redoslijed po količinskom udjelu, treća po redu kategorija u grupi jesu napolitanke, koje predstavljaju 20% količinskog udjela u grupi slatkog programa (te 11,9% vrijednosnog udjela skupine slatkog programa). Sljedeće kategorije po važnosti vrijednosne prodaje u skupini su praline koje ostvaruju 10,9% vrijednosnog udjela, čokoladni namazi sa 6,4% i rashlađeni deserti s 4,3%.
Prodajni kanali koji ostvaruju najveći udio vrijednosne prodaje na tržištu od 59% su moderni kanali (hipermarketi i supermarketi), dok trgovine mješovitom robom ostvare 37% vrijednosne prodaje cjelokupne grupe slatkog programa. Convenience kanal, koji predstavljaju kiosci i trgovine na benzinskim postajama, ostvaruju preostalih 4% vrijednosne prodaje slatkog programa u 2019. godini.
Ukupno u 2019. godini, promatrajući vrijednosno, vodeća tri proizvođača nose 55,8% ukupne prodaje kategorija iz grupe slatkog programa, a abecednim redom oni su: Ferrero, Kraš i Mondelēz International.
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.