DR OETKER STUDENI
KERMAN

Četiri potrošačka mindseta koja će vladati „novim normalnim“

POTROŠAČKI TRENDOVI

Inovacije

28.10.2020

Sve je izglednije da će se financije kupaca pod utjecajem globalne pandemije itekako mijenjati tijekom sljedećih mjeseci. Ipak, brand manageri, marketingaši i trgovci imaju zadatak finalizirati poslovne planove za 2021. godinu.

Nemoguće je predvidjeti kako će izgledati sljedećih 12 tjedana, a kamoli 12 mjeseci. Kako bi tržišnim akterima olakšali razdoblje pred nama, donosimo četiri glavna načina razmišljanja kupaca.

Ovi trendovi svojevrsne su smjernice koje će nam pomoći da razumijemo kako se različiti kupci osjećaju u ova izazovna vremena, a ujedno će služiti i kao šalabahter brandovima u odgovoru na pitanje – kako ostati relevantan u razdoblju koje dolazi?

Nadahni me
Od segmenta imućnih kupaca koji se vraćaju u „normalan“ život i ponovno troše izvan doma očekujte pojavu novog načina razmišljanja. Oni će od brandova tražiti nadahnuće.

Mnogi od tih kupaca tijekom lockdowna prešli su u viši cjenovni razred, a brandovi ih moraju potaknuti da i dalje troše više u fizičkim trgovinama. Fokus na dobroj kvaliteti hrane i pića, vrhunskim doživljajima objedovanja i poboljšano socijalno iskustvo – bit će ključne strategije koje nadahnjuju imućne potrošače da se odluče za kupnju.

Ponudite mi podršku
Epidemiološke mjere mogu se ublažiti, ali pritisak na financijsku situaciju mnogih potrošača bit će prisutan još neko vrijeme. Također, neki od kupaca koji su izgubili posao prvi će se put susresti s financijskim izazovima.

Način razmišljanja tih kupaca bit će vrlo jasan bradnovima koji mogu „ponuditi podršku“. Novi formati proizvoda, promocije u paketu i vrijednost svakog pakiranja odjeknut će u segmentu kupaca koji su prisiljeni usvojiti pametno ponašanje u kupovini.

Neka bude posebno
Kao što su pokazala nedavna događanja, moguće je da će neke regije doživjeti lokaliziranu karantenu. Kod kupaca koji zadržavaju ugodnu razinu raspoloživog dohotka, ali se suočavaju s mogućnošću ponovnog lockdowna, postojat će želja da kupnju „učine posebnom“. Budući da ti kupci nastoje obilježiti posebne trenutke hranom i pićem kod kuće, supermarketi će, privremeno, ponovno postati svojevrsni trgovački centri pandemije.

Upravo oni aktivno će nastojati prijeći u viši cjenovni razred ili kupiti više premium brandova. Ponude temeljene na prigodama odjeknut će tim segmentom kupaca koji želi iskoristiti sve mogućnosti za doživljavanje pozitivnih iskustava.

Pomozi mi da prevladam
Očajnički tražeći predah i bijeg od lockdowna, kao i financijske iscrpljenosti, kupci ovog mindseta razmišljat će o nošenju s izazovima koji su pred nama.

Ti će kupci tražiti proizvode i brandove koji im olakšavaju život, ali i koji donose bijeg od poteškoća s kojima se suočavaju. Dopušteni užici ili promotivni poticaji koji u svakodnevni život unose poslastice, pružit će prijeko potrebnu pozitivu i sreću: to je nevjerojatno snažna emotivna prilika za brandove.

Ovaj tekst je izašo u 88. InStore magazinu.