Američke tvrtke ocijenile su da Njemačka postaje sve manje atraktivna kao poslovna lokacija zbog drastičnog rasta cijena energije i sirovina.
U istraživanju koje je među najvećim američkim tvrtkama provela Američka gospodarska komora u Njemačkoj (AmCham Germany), ocjena Njemačke pala je s 1,9 na 2,4 u odnosu na prošlu godinu. Za sljedeću godinu američke tvrtke Njemačkoj su dale ocjenu 2,7 kao poslovnoj lokaciji.
Rezultati pokazuju da vlasti moraju poboljšati stanje gospodarstva kako bi Njemačka ostala konkurentna, upozorila je u četvrtak u Kronbergu predsjednica Američke gospodarske komore Simone Menne.
Konkretno, cijene energije moraju se prilagoditi kako bi tvrtke bile konkurentne na međunarodnom tržištu, dodao je Menne.
Ukupni promet 50 najvećih američkih kompanija u Njemačkoj porastao je nakon pandemije od 2020. do 2021. za gotovo 15 posto, na 218,4 milijarde eura. Broj zaposlenih u tim tvrtkama u Njemačkoj, njih 275.000, ostao je gotovo nepromijenjen u odnosu na prethodnu godinu. Kao i godinu prije, od svih američkih kompanija u zemlji, Amazon je iu 2021. ostao broj jedan po prometu s oko 31,6 milijardi eura, objavila je Američka komora. Slijede proizvođač automobila Ford sa 14,2 milijarde eura i naftna kompanija ExxonMobil s 9,5 milijardi eura.
Najveći američki poslodavac u Njemačkoj je lanac brze hrane McDonald's (McDonald's) s oko 54.900 zaposlenika, slijede Amazon - s 28.000, paket servis UPS - s 21.000 i proizvođač automobila Ford - s 20.000 zaposlenika.
izvor: INB2B Media
fotografija: Amazon