Divovi Tesco, Sainsbury's i Lidl vjerojatno će se suočiti s daljnjom nestašicom jaja tijekom božićnog razdoblja nakon pada cijena proizvoda i izbijanja ptičje gripe u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Prema British Free-Ranch Egg Producers Association (BFREPA), trećina farmera je smanjila broj kokoši zbog pritiska na troškove, a četvrtina je zaustavila proizvodnju privremeno ili trajno.
Zbog toga su neke trgovine, uključujući Lidl, počele ograničiti jaja.
Kupci u trgovinama Tesco i Sainsbury također su primijetili znakove koji upozoravaju na probleme i nestašice u opskrbnom lancu.
Do nestašice jaja dolazi nakon što podaci BFREPA-e pokazuju da su prosječne cijene jaja porasle za 45 penija, a samo četvrtina tog iznosa, između 9 i 10 penija, proslijeđena je poljoprivrednicima, što je nedovoljno za pokrivanje većih troškova.
Podaci su također otkrili da je nešto više od 40% od 149 linija svježih jaja koje se trenutno prodaju u svim većim trgovcima zabilježilo povećanje cijena, s najmanje 15% između nove godine i prvog tjedna studenog.
Ovi problemi s pritiskom troškova i upravljanjem rizicima zahtijevaju zajednički rad cijelog opskrbnog lanca kako bi pronašli rješenja za temeljne izazove i osigurali povratak dostupnosti na normalne razine. U međuvremenu, kao što bi potrošači očekivali od nas, nastavljamo naporno raditi kako bismo jaja s farme što prije dostavili na police kako bismo zadovoljili potražnju, rekao je glasnogovornik Noble Foodsa.
Najgora epidemija ptičje gripe u Velikoj Britaniji također je utjecala na božićnu večeru jer je više od trećine svih božićnih purana iz slobodnog uzgoja uginulo.
Kao rezultat toga, Island je prošli tjedan najavio da će zamrznuti cijene svojih smrznutih purana kako bi zadržao niske troškove za kupce uoči velikog dana.
Izvor: INB2B Media
Fotografija: Pixabay