DR OETKER STUDENI
KERMAN

Hrana i poslastice za čupave članove kućanstava

OGLAŠAVANJE U MEDIJIMA

inFocus

02.05.2023

Razdoblje: 1. siječnja 2022. – 31. prosinca 2022.

AUTOR: Filip Bukvić, Client Operations Analyst


 

Kućni ljubimci često se doživljavaju kao članovi obitelji, vlasnicima uveseljavaju svakodnevicu, služe im za razonodu, no oni imaju svoje potrebe, a kako bi im zdravlje i dobrobit bili osigurani, važno se brinuti za njih koristeći najkvalitetnije proizvode i najbolju hranu. Proizvodi namijenjeni kućnim ljubimcima i životinjama stoga su dio posebne industrije namijenjene brizi za te čupave članove kućanstava, a posebna kategorija unutar te industrije je hrana za kućne ljubimce koja zauzima 82% svih oglasa u toj industriji.

Detaljnije, čak 66% oglašavanja unutar navedene industrije odnosi se na oglašavanje hrane za mačke, tek 16% oglasa odnosi se na hranu za pse, 15% oglasa odnosi se na pribor i lijekove za kućne ljubimce, a  3% oglasa vezano je za opće oglašavanje proizvoda namijenjenih kućnim ljubimcima.  

Među najoglašavanijim kompanijama u kategoriji hrane za kućne ljubimce našle su se kompanije Nestlé s 55% udjela XRP-a unutar industrije i Mars s 45% XRP udjela, što ovu industriju ne čini posebno raznovrsnom u pogledu konkurentskih kompanija.

Gledajući iz perspektive brendova, Purina zauzima više od pola udjela XRP-a (55%) unutar industrije hrane za kućne ljubimce, a slijedi je Whiskas s 27% udjela XRP-a te Pedigree s 18%.

Daljnjim uvidom u industriju vidimo kako oglašavanjem mačje hrane dominiraju Mars s brendom Whiskas (33% udjela XRP-a) i Nestlé s Purinom (67% udjela XRP-a). S druge strane, Marsov Pedigree ima potpuni monopol u oglašavanju pseće hrane. 

Kategorija proizvoda za kućne ljubimce oglašavala se gotovo cijele godine, izuzev ljetnih mjeseci (srpnja i kolovoza) te zimskih (studenog i prosinca) s većim pritiskom tijekom prve polovice godine, točnije od veljače do travnja.


O AdScanneru

AdScanner je razvio vlastite AI i big data algoritme koji omogućuju razvoj i implementaciju novih marketinških i data rješenja. Rješenja AdScannera danas koristi više od 50 klijenta u 5 EU država, a klijenti su oglašivači, regulatorna tijela, TV kuće, medijske agencije i Telekom operatori. Primjena rješenja je široka: od sinkronizacije TV i digitalnog oglašavanja, optimizacije programskih shema, pa do povećanja efikasnosti marketinških kampanja u realnom vremenu.

AdScanner istraživanja gledanosti kontinuirano provodi na panelu od 900 kućanstava koja predstavljaju 720.000 Pay TV kućanstava u Hrvatskoj. Istraživanje se temelji na jedinstvenom algoritmu za prepoznavanje komercijalnog televizijskog sadržaja (HTV1, HTV2, Nova TV, Doma TV, RTL, RTL2, RTL Kockica, CMC, SPTV).

XRP (Exact Rating Point) je AdScannerova inačica GRP-a (Gross Rating Point). Pri kalkulaciji XRP-a uzima se u obzir stvarna duljina trajanja spota, u sekundama, za razliku od kalkulacije GRP-a, gdje se spotu dodjeljuje gledanost minute u kojoj je počeo, neovisno o dužini trajanja spota.