DR OETKER STUDENI
KERMAN

Za kućne ljubimce samo kvalitetna hrana!

PREHRANA LJUBIMACA

inFocus

02.05.2023

Koliko je građanima bitno da njihov ljubimac jede kvalitetnu hranu, koju vrstu hrane kućni ljubimci jedu, preko kojih kanala kupovine se hrana za kućne ljubimce najčešće kupuje, koja je preferirana trgovina za kupnju hrane za kućne ljubimce, saznajte u nastavku...

Autorice:  Laura Horvatuš I Istraživač I Valicon, Elma Garibović I Istraživač I Valicon I
 

Usprkos užurbanom načinu života, nedostatku slobodnog vremena uslijed posvećenosti poslu i radnom vremenu na koje odlazi velik dio dana prosječnog čovjeka, iz kratkog istraživanja koje smo proveli na panelu Jaznam.hr na nacionalno reprezentativnom uzorku od 526 ispitanika u razdoblju od 18. do 20.03.2023. vidjet ćemo da gotovo trećina ispitanika ima neku vrstu kućnog ljubimca. Iako je dnevni ritam često pun obaveza, odluku da građani imaju kućnog ljubimca u svome kućanstvu možemo i pripisati radu od kuće, na koji se sve više kompanija odlučilo tijekom i nakon „korone“, a također je i sve češći slučaj da kompanije omogućuju svojim zaposlenicima da dovode svoje kućne ljubimce na posao te se one deklariraju kao pet friendly čime se i Valicon može pohvaliti.

Psi su i dalje „najpopularniji“, odnosno najzastupljeniji kućni ljubimci te njih ima 44% ispitanika. Slijede mačke za koje se odlučilo 35% ispitanika. Ostale vrste kućnih ljubimaca su u odnosu na prve dvije spomenute, pse i mačke, zastupljene u znatno manjoj mjeri. Tako iz grafičkog prikaza 1. vidimo da ribe i kornjače ima 7% ispitanika, papige i kanarince 5%, a kuniće/zečeve svega 3% ispitanika.

Izvor: Valicon, 18. - 20. ožujka 2023., opća populacija 18-75, n=526 

 

Kako je fokus našeg istraživanja bila hrana za kućne ljubimce, predstavit ćemo podatke koji govore koliko je građanima bitno da njihov ljubimac jede kvalitetnu hranu, koju vrstu hrane kućni ljubimci jedu, preko kojih kanala kupovine se hrana za kućne ljubimce najčešće kupuje (u web trgovinama, fizičkim trgovinama ili se kombiniraju oba oblika), koja je preferirana trgovina za kupnju hrane za kućne ljubimce, kao i odgovore na još poneka pitanja.

Trend zdrave prehrane i obraćanje pažnje na ono što jedemo možemo primijetiti da se ogleda i u želji vlasnika da njihovi kućni ljubimci jedu kvalitetnu hranu. Upravo kao i kod ljudi, zdravlje treba biti na prvome mjestu, stoga je bitno obratiti pažnju od čega se sastoji hrana za kućne ljubimce, kako bi oni mogli unijeti sve potrebne sastojke koji im omogućuju rast i razvoj. Kvalitetu hrane za kućne ljubimce mogli bismo objasniti time da u hrani bude zastupljeno dovoljno proteina, ugljikohidrata, minerala i vitamina, a sve češće se na hrani navodi da je bez glutena, bez soje, pšenice, klasičnih žitarica, jaja u prahu i mliječnih proizvoda jer su, nažalost, i kod kućnih ljubimaca sve prisutnije alergijske reakcije. Hrana je upravo ta koja bi trebala doprinositi kvaliteti života našeg ljubimca, a ponekad je i ključna za održavanje ili reguliranje dobrog zdravlja naših kućnih ljubimaca.

Više od 80% ispitanika navodi kako im je važno da njihov ljubimac jede kvalitetnu hranu, dok je svega 3% onih kojima nije važna kvaliteta hrane njihovih ljubimaca. 

Izvor: Valicon, 18. - 20. ožujka 2023., opća populacija 18-75, n=357 

 

Suha hrana (granule) najzastupljenija je vrsta hrane za koju se odlučuju vlasnici kućnih ljubimaca, njih čak 81%. Najveći udio takvog oblika hrane možemo pripisati praktičnom obliku zbog koje je vlasnici ljubimaca uvijek mogu ili ponijeti sa sobom te nahraniti ljubimca ili pak ne zahtijeva nikakvu dodatnu pripremu.

Hranu u konzervama kupuje više od polovice vlasnika kućnih ljubimaca (56%). Gotovo polovica ispitanika navodi kako svojim ljubimcima daje kuhanu hranu (meso, rižu, krumpir, povrće), što svakako nutritivno obogaćuje prehranu svakog ljubimca koji dobiva takvu vrstu hrane.

Izvor: Valicon, 18. - 20. ožujka 2023., opća populacija 18-75, n=357 

 

Gotovo polovica ispitanika (47%) o kupovini hrane za svog kućnog ljubimca odlučuje zajedno s nekim drugim članom kućanstva.

Izvor: Valicon, 18. - 20. ožujka 2023., opća populacija 18-75, n=357 

Izvor: Valicon, 18. - 20. ožujka 2023., opća populacija 18-75, n=315

 

Iako je online kupovina postala gotovo svakodnevica za većinu nas, iz prikazanih podataka vidimo da je ipak i dalje hrana za kućne ljubimce kategorija koju ispitanici najčešće kupuju u fizičkim trgovinama, čak njih 76%. 16% ispitanika navodi kako hranu za kućne ljubimce kupuje podjednako u fizičkim i web trgovinama. Svega 8% ispitanika hranu za kućne ljubimce kupuje isključivo preko web trgovina, no svakako možemo zaključiti da je taj kanal kupovine izuzetno praktičan za vlasnike kućnih ljubimaca koji kupuju velike količine hrane, odnosno veće kilaže te im se paket jednostavno dostavi na kućni prag bez njihova angažmana.

Zanimljiv podatak je da je Lidl trgovina u kojoj vlasnici kućnih ljubimaca, njih 39%, kupuje hranu za kućne ljubimce, što govori u prilog tome da trgovački lanci šire ponude hrane za kućne ljubimce i slušaju potrebe vlasnika kućnih ljubimaca. Lidl slijedi Pet centar, specijalizirana trgovina za kućne ljubimce, u kojoj hranu za kućne ljubimce kupuje gotovo trećina ispitanika. Kaufland je na trećemu mjestu (također trećina ispitanika ondje kupuje hranu za kućne ljubimce), iz čega vidimo da su se trgovački lanci našli tik uz specijaliziranu trgovinu. U DM-u hranu za kućne ljubimce kupuje 31%, čime se DM istaknuo od ostalih drogerija po čestini kupovine ovog asortimana.

Izvor: Valicon, 18. - 20. ožujka 2023., opća populacija 18-75, n=315

 

Na pitanje gdje najčešće kupuju hranu za kućne ljubimce, vlasnici kućnih ljubimaca su odgovorili da takvu kupovinu najčešće obavljaju u Pet centru (16%), a vidimo da je Lidl na drugome mjestu (15%) što nam opet pokazuje da su trgovački lanci dobro odgovorili na potrebe vlasnika i, naravno, samih kućnih ljubimaca, kad je riječ o hrani namijenjenoj kućnim ljubimcima.

Izvor: Valicon, 18. - 20. ožujka 2023., opća populacija 18-75, n=315

Izvor: Valicon, 18. - 20. ožujka 2023., opća populacija 18-75, n=315

 

Gotovo trećina ispitanika navodi kako hranu za svoje kućne ljubimce kupuje jednom mjesečno, što također možemo pripisati praktičnosti te produljenom roku trajanja hrane za kućne ljubimce. 28% ispitanika hranu za kućne ljubimce kupuje 2-3 puta mjesečno, a 23% je onih koji na tjednoj razini obavljaju kupovinu hrane za kućne ljubimce.

Imati kućnog ljubimca i nije zanemariva stavka u vlastitom ili budžetu kućanstva. Tome idu u prilog podaci iz grafa 9., gdje vidimo da je najviše onih ispitanika koji mjesečno izdvajaju do 30 eura za hranu za svog kućnog ljubimca, a 19% je onih čiji budžet za hranu iznosi između 50 i 70 eura. Navedeni budžet se odnosi samo na hranu za kućne ljubimce, a dio budžeta odlazi i na zdravstvenu brigu, odnosno veterinara, njegu i raznu opremu za kućne ljubimce. 

Izvor: Valicon, 18. - 20. ožujka 2023., opća populacija 18-75, n=315

 

Gotovo trećina vlasnika kućnih ljubimaca su članovi Pet centar kluba, odnosno programa vjernosti u Pet centar trgovini. 22% ispitanika su članovi Zoocity kluba, te 10% njih Zooplus programa vjernosti. Preko polovice ispitanika nisu članovi niti jednog programa vjernosti za kućne ljubimce.

Izvor: Valicon, 18. - 20. ožujka 2023., opća populacija 18-75, n=315

 

Iz kratkog istraživanja koje smo proveli s članovima Jaznam.hr panela smo iz svega prikazanog vidjeli kako gotovo trećina građana ima neku vrstu kućnog ljubimca, a ono što je interesantno da su građani Zagreba na drugome mjestu po zastupljenosti onih koji imaju psa kao kućnog ljubimca, odmah nakon Sjeverne Hrvatske. Hrana za kućne ljubimce je izuzetno bitan segment retaila za koji možemo zaključiti da je segment koji konstantno raste i razvija se te da je to područje koje prati trenutne potrebe vlasnika kućnih ljubimaca koji žele svojim, većinom četveronožnim prijateljima, pružiti samo ono najbolje.

 

 

Navođenje izvora

»Izvor: VALICON, online anketa na nacionalno reprezentativnom uzorku n=526, 18-75, u razdoblju od 18. – 20. ožujka 2023., stat. pogreška uzorka: +/- 4,22% «

 

Metodološki podaci

Istraživanje je provedenu u okviru Valicon online panela jaZnam.hr. Rezultati su reprezentativni za hrvatsku internetsku populaciju od 18 do 75 godina, prema dobi, spolu, obrazovanju i regiji. 

 

Vrijeme anketiranja:

18. – 20.03.2023. n=526 ispitanika

 

Više informacija

Valicon d.o.o., Draškovićeva 54, 10000 Zagreb

T: 385 1 640 9955

E: info@valicon.net

Web: www.valicon.net