Privatna marka ima značajno uporište u ručnom pranju posuđa.
Autorica: Lina Sidorenke
Prema Euromonitor Internationalu, 2022. su stalna vrijednost i količine pale, iako je trenutna vrijednost porasla. Nekoliko je čimbenika dovelo do te situacije. Rat u Ukrajini imao je negativan utjecaj, s posljedičnom energetskom krizom koja je dovela do strelovitog porasta inflacije i smanjenja količine prodaje. Osim toga, kako je vrhunac pandemije prošao, sve se manje vremena provodilo kod kuće, pa se pralo i manje posuđa. Naposljetku, smanjenje broja stanovnika također je dovelo do pada količinske prodaje. Automatsko pranje posuđa bilježi najveći trenutni rast vrijednosti i čini veću vrijednost prodaje od ručnog pranja posuđa. Više od polovice hrvatskih kućanstava posjeduje perilicu posuđa i ta je brojka nastavila rasti.
Privatna marka ima značajno uporište u ručnom pranju posuđa
Henkelov Pur nastavlja voditi u ručnom pranju posuđa, a slijedi ga Palmolive. Međutim, potrošači su manje lojalni u pogledu ručnog pranja posuđa, a privatna marka ima značajno uporište u toj kategoriji. Ključni igrači u silaznom redoslijedu su diskonter Lidl, lanac drogerija dm-Drogerie Markt i lanac supermarketa Konzum. Svi igrači privatnih robnih marki dobili su udio u vrijednosti u 2022. Budući da su potrošači sve osjetljiviji na cijene, konkurentne cijene bile ključni pokretač prodaje vrijednosti.