Pod kategorijom gotovih jela za podgrijavanje, unutar BRANDpuls istraživanja, podrazumijevamo jela sobne temperature koja se mogu pronaći u pliticama ili konzervama (npr. grah, gulaš…), te gotova hladna jela koja stoje u trgovinama u hladnjacima (npr. juhe, variva…).
Autorica: Violeta Perčić, Research associate manager, Ipsos, Violeta.percic@ipsos.com
Veličina kategorije
Gotova jela za podgrijavanje barem ponekad konzumira dvije petine Hrvata u dobi od 16 do 64 godine. U procjeni populacije, to je otprilike 967.170 stanovnika Hrvatske u navedenoj dobnoj skupini.
Daljnjom segmentacijom potrošača ove kategorije dobit ćemo 10% heavy korisnika koji kategoriju konzumiraju barem četiri do šest puta tjedno, potom 14% medium korisnika koji je konzumiraju jednom do tri puta mjesečno te naposljetku 16% light korisnika koji gotova jela za podgrijavanje konzumiraju rjeđe od jednom mjesečno.
Za trećinu heavy korisnika prilikom kupovine izuzetno je bitan brend gotovih jela za podgrijavanje koji će kupiti.
Slika 1. Korištenje kategorije „Gotova jela za podgrijavanje“, HR, II. 2022.
Slika 2. Segmentacija korisnika kategorije „Gotova jela za podgrijavanje“, CRO, II. 2022.
Tko su heavy korisnici kategorije gotovih jela za podgrijavanje?
Heavy korisnike gotovih jela za podgrijavanje iznad prosjeka populacije nalazimo među muškarcima te osobama koje dolaze s područja Zagreba i okolice. S druge strane, promatrane potrošače ispod prosjeka nalazimo na području Dalmacije.
Pogledamo li dob, njih više od dvije petine možemo svrstati u generaciju milenijalaca, što je rezultat iznad prosjeka populacije Hrvatske.
Slika 3. Generacija; kategorija „Gotova jela za podgrijavanje“, Heavy korisnici, CRO, II. 2022.
Kad je riječ o BRANDpuls životnim stilovima, heavy korisnici kategorije gotovih jela za podgrijavanje po svom životnom stilu, u odnosu na populaciju, značajno više pripadaju segmentu Pratitelja trendova.
Pratitelji trendova su zainteresirani za događanja u svijetu estrade, te tamo pronalaze modele kojima nerijetko izražavaju svoju osobnost na način da kupuju proizvode koji su trendovski. Skloni su hedonističkom i materijalističkom ponašanju, odbijajući individualizam.
Ključni brendovi unutar kategorije
Osim općenitog praćenja kategorije gotovih jela za podgrijavanje, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage) – marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik brenda je onaj koji je konzumirao isti u posljednjih mjesec dana.
Među učestalim korisnicima kategorije vodeći brend je Ledo s 46% korisnika u posljednjih mjesec dana. Drugo mjesto zauzima Podravka s 40% korisnika, a treće Vindija s 34% korisnika. Brend Ledo zauzima vodeće mjesto u odnosu na ostale i u pogledu uzimanja u obzir za kupnju, primarnog korištenja i lojalnosti brendu.
Slika 4. BRANDpyramid - TOP 3 brenda kategorije „Gotova jela za podgrijavanje“, heavy korisnici, CRO, II. 2022.
BRANDpuls je Ipsos alat za brend i marketing management koji nudi detaljnu analizu tržišta i dubinsku analizu potrošača na velikom broju proizvodnih kategorija. BRANDpuls kombinira tržišne indikatore s različitim tipovima podataka kao što su demografija, psihografija, kupovne navike i korištenje medija. Podaci su dostupni za tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije te Bosne i Hercegovine.
U okviru BRANDpuls istraživanja Hrvatska prate se marketinški pokazatelji uspjeha za kategoriju gotova jela za podgrijavanje i brendove unutar nje. Ovi marketinški pokazatelji važni su nam za uspješno vođenje brenda i rano uočavanja mogućih problema i prilika. Podaci korišteni u analizi koja slijedi prikupljeni su u drugoj polovici 2022. godine na području Hrvatske.