Istraživanje je pokazalo da većina građana, njih 82,6%, kupuje proizvode privatnih/ trgovačkih marki.
Autorica: Martina Soršak Susović, Senior Project Manager
Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Postavljena su sljedeća pitanja:
1. Kupujete li privatne/trgovačke marke?
2. Kada kupujete trgovačke marke proizvoda, koju vrstu proizvoda kupujete?
3. Koje je vaše mišljenje o sljedećoj tvrdnji: Trgovačke marke su kvalitetnije od poznatih marki.
4. Koje je vaše mišljenje o sljedećoj tvrdnji: Trgovačke marke su jeftinije od poznatih marki.
5. Kako je na Vaše kupovanje trgovačkih marki utjecala inflacija?
Istraživanje je pokazalo da većina građana, njih 82,6%, kupuje proizvode privatnih/ trgovačkih marki. Pri tome u najvećem se udjelu kupuju prehrambeni proizvodi (92,9%). Manji udio kupuje proizvode za čišćenje (64,4%), kozmetiku (47,9%), odjeću i obuću (29,6%), proizvode za kućne ljubimce (27,3%) te uredski i školski pribor (21,4%). Najmanji udio kupuje dječje proizvode (15,0%).
Iako većina kupaca neutralno ocjenjuje tvrdnju „Trgovačke marke su kvalitetnije od poznatih marki“ nešto manje od jedne petine smatra da su proizvodi trgovačkih marki kvalitetniji. 80% kupaca se slaže da trgovačke marke nude dobru vrijednost za novac, iako treba uzeti u obzir da su na pitanje odgovarali kupci robnih marki.
Inflacija je utjecala na kupnju robnih marki. Polovina zbog inflacije više kupuje trgovačke marke, dok 34,4% navodi da se njihova kupnja nije promijenila.