SC 1

Kako implementirati novu organizaciju Supply Chaina?

inFocus

27.06.2023

U prethodnoj kolumni smo započeli s razradom dizajna Supply Chaina, a u ovoj ćemo razraditi kako izvršiti implementaciju rješenja za dizajn i provesti novu organizaciju lanca opskrbe.

Autor: Antonio Zrilić
 

Kako bi se osigurala učinkovitija organizacijska struktura lanca opskrbe, vođe moraju identificirati izazove koji dovode do potrebe za organizacijskim redizajnom. No, nakon definiranja ovih izazova, treba se usredotočiti na postavljanje ciljeva organizacijskog dizajna temeljenih na željenom utjecaju na poslovne rezultate.

 

Uspostavite ciljeve za redizajn organizacije

Iako svako poduzeće ima različite vrste poslovnih ishoda, oni su u suštini uvijek isti te uključuju rast i poboljšanje usluge kupcima, smanjenje troškova te brži obrtaj imovine (cash-flow). Ti ciljevi su ključni dio opravdanja za promjene u organizacijskoj strukturi. Oni pružaju smjer za postavljanje ciljeva redizajna i odabir specifičnih strategija potrebnih za postizanje ciljeva.

Jednom kada su postavljeni ciljevi redizajna organizacije, potrebno je jasno identificirati ciljeve svakog željenog poslovnog ishoda. Na primjer, želi li se poboljšati iskorištenost resursa, ciljevi redizajna organizacije mogu uključivati poboljšanje troškovne efikasnosti, povećanje produktivnosti opskrbnih lanaca te unaprjeđenje produktivnosti ljudi koji rade u jednoj ili više funkcija lanca opskrbe.

Kako bi se povećala stručnost u lancu opskrbe, ciljevi mogu uključivati izgradnju osnovne funkcionalne stručnosti u planiranju ili nabavi, standardiziranje ili poboljšanje temeljnih procesa i alata, te vođenje stručnosti u inovacijama i sposobnosti da se novi koncepti brže plasiraju na tržište.

Konačno, za poboljšanje odlučivanja u lancu opskrbe, ciljevi mogu uključivati definiranje jasnije odgovornosti za odlučivanje, usklađivanje odlučivanja te koordiniranje osnovnih procesa u funkcijama lanca opskrbe.

Uzimajući u obzir ove ciljeve, vođe u lancu opskrbe mogu postići znatne poslovne ishode, a organizacijski redizajn pomoći će im da ostvare svoje ciljeve. Stoga je ključno da vođe u lancu opskrbe imaju jasan plan za organizacijski redizajn koji se temelji na konkretnim ciljevima, čime će se osigurati veća učinkovitost i poboljšanje poslovnih performansi.

 

Implementirajte rješenja za redizajn

Jednom kada su definirani izazovi i poslovni utjecaji vezani uz trenutnu organizacijsku strukturu te ciljevi novog organizacijskog dizajna postavljeni prema svakom željenom poslovnom ishodu, treba krenuti u implementaciju. Uspješne tvrtke koriste različite pristupe organizacijskom dizajnu, od lakših do kapitalnih promjena organizacije, kako bi postigli svoje ciljeve.

Lakša rješenja omogućuju vođama da prilagode način rada u lancu opskrbe bez značajne, poremećujuće promjene. Ova rješenja zahtijevaju manje promjene u odnosima izvještavanja i organizacijskom planu lanca opskrbe. Mogu biti korisna vođama lanca opskrbe koji žele promijeniti način rada organizacije, ali još uvijek nemaju dozvolu za promjenu organizacijske strukture. Također se mogu koristiti i prije reorganizacije kako bi se izgradio temelj organizacijskih sposobnosti koje su temeljne za lanac opskrbe.

 

Primjeri lakših rješenja uključuju:

•      dodavanje međufunkcionalnih timova i/ili dopuštanje nekim resursima da postanu fleksibilni

•      nadogradnju profila vještina za postojeće uloge i pružanje prilika za usavršavanje zaposlenika

•      nadogradnju ciljeva i programa poticaja kako bi se motivirali zaposlenici

•      definiranje odlučivanja na razini funkcija i timova za poticanje veće odgovornosti i bržeg donošenja odluka.

 

Kada se odlučite na značajniju reorganizaciju, važno je uzeti u obzir sve aspekte poslovanja koji će biti pogođeni promjenom organizacijske strukture. Ovo može uključivati analizu utjecaja na proizvodnju, distribuciju, prodaju, marketing i druge ključne funkcije tvrtke. Primjeri velikih restrukturiranja uključuju:

 

•      dodavanje srednjeg menadžmenta i/ili regionalnih timova za lanac opskrbe kako bi se povećala usredotočenost voditelja lanca opskrbe na strategiju

•      zapošljavanje za nove uloge koje popunjavaju praznine u ekspertizi koju organizacija trenutno nema (npr. analitičar podataka, dizajner mreže opskrbnog lanca, risk manager…)

•      uspostavljanje centra izvrsnosti za lanac opskrbe kako bi se ubrzao razvoj funkcionalnih, procesnih i tehnoloških sposobnosti

•      stvaranje zajedničke uslužne organizacije za agregiranje transakcijskih aktivnosti lanca opskrbe u jedan učinkovit, niskotroškovni operativni centar. 

 

Potrebno je osigurati da se ove promjene provode na način koji neće ugroziti dnevne operacije i poslovanje tvrtke u cjelini.

Nakon što je nova organizacijska struktura postavljena, potrebno je razviti plan implementacije koji će omogućiti glatku tranziciju. Uključivanje ključnih dionika u ovaj proces i pružanje jasne komunikacije o promjenama i njihovom utjecaju na poslovanje može pomoći u osiguravanju uspješne implementacije.

Važno je provoditi praćenje i evaluaciju kako bi se osiguralo da nova organizacijska struktura radi prema očekivanjima i da se ostvaruju željeni poslovni rezultati. To može uključivati ​​redovita izvješća o performansama, procjenu utjecaja na troškove i produktivnost te prikupljanje povratnih informacija od zaposlenika i drugih dionika.

Na kraju, reorganizacija strukture lanca opskrbe može biti ključna za ostvarivanje poslovnih ciljeva i poboljšanje učinkovitosti poslovanja. Uz pravilan pristup i pažljivo planiranje, Supply Chain lideri mogu ostvariti značajne koristi za svoju tvrtku i povećati konkurentnost na tržištu.