SC 1

Brendovi koji nam serviraju doručak

ŽITNE PAHULJICE

inFocus

21.07.2023

Promatrana razdoblja oglašavanja: 1. siječnja 2022. – 31. svibnja 2022. / 1. siječnja 2023. – 31. svibnja 2023.

Autorica: Nika Oršanić, Client Operations Specialist, AdScanner

Žitne pahuljice popularan su odabir za doručak „s nogu“ za koji se mnogi odlučuju zbog jednostavne pripreme, ali i nutritivnih vrijednosti za prvu dozu energije u danu. Oglašavanje žitnih pahuljica na hrvatskim TV kanalima igra važnu ulogu u privlačenju potrošača i promociji brendova koje povezujemo s najvažnijim obrokom u danu, a analizom dobivamo jasan uvid u odnose njihovih snaga na tržištu.

Ako promotrimo razdoblje od siječnja do svibnja ove godine, vidljiv je trend plant-based prehrane među potrošačima. Atlantic grupa dominantna je kompanija u oglašavanju žitnih pahuljica dosad u 2023., i to s relativno novim brendom Boom Box koji je postigao 44,82% ukupnih XRP-a unutar kategorije pahuljica za doručak. Boom Box je krilaticom „Totalno zobeno“ obuhvatio i zobene pahuljice i zobeno mlijeko, a 100% emitiranih reklama za ovaj brend oglašavalo je zobene pahuljice. 

Odmah iza Atlantic grupe slijedi Podravka s tradicionalno popularnim brendom Lino. Žitne pahuljice i punjeni jastučići Lino zaslužni su za 37,24% ukupnog oglašavanja u ovoj kategoriji u prvoj polovici 2023. godine. 

Još jedan oglašivač prisutan u ukupnom udjelu oglašavanja žitnih pahuljica ove godine, s nešto manjim udjelom od 17,94%, međunarodna je kompanija Nestlé, odnosno još jedan brend žitnih pahuljica prisutan niz godina na našem tržištu – Nesquik.

Ukupni udjeli postignutih XRP-a odgovaraju i udjelu broja emitiranih reklamnih spotova. Od ukupnog broja reklama na našim TV kanalima u ovoj kategoriji, Boom Box je „odnio“ 42,71% emitiranja – od toga, 38,82% pripalo je 12-sekundnom spotu, a 3,89% 7-sekundnom spotu. Slijedi Podravkin Lino s 39,54% emitiranja, a zatim Nestléov Nesquik sa 17,74% emitiranja.

Ako popratimo aktivnosti oglašavanja po mjesecima između siječnja i svibnja ove godine, najviše oglašavanja u kategoriji žitnih pahuljica bilo je u veljači (37,66%) i svibnju (37,24%), zatim u siječnju (22,25%). Najmanje je oglašavanja bilo tijekom ožujka (svega 2,86%), dok u travnju nije bilo nimalo TV promocije žitnih pahuljica.

Kad podatke za 2023. usporedimo s istim razdobljem 2022. godine, odmah je vidljiva razlika u raznolikosti oglašivača koji su uložili u promociju svojeg brenda žitnih pahuljica. Drugim riječima, Atlantic grupa u navedenom periodu nije imala konkurencije na malim ekranima – Boom Box bio je jedini brend koji se oglašavao. Njegovi najzastupljeniji formati oglašavanja bili su duži, 12-sekundni spotovi koji su ostvarili 76,33% ukupnog broja XRP-a, dok je kraći, 7-sekundni spot ostvario 23,67% ukupnog oglašavanja.

Pogledamo li aktivnosti oglašavanja po mjesecima, Boom Box se oglašavao samo tijekom veljače (19,28% XRP-a) i svibnja (80,72% XRP-a). Jedini brend žitnih pahuljica koji se pridružio Boom Boxu u TV oglašavanju 2022. bio je Nesquik, ali tek od rujna. 

 


O AdScanneru

AdScanner je razvio vlastite AI i big data algoritme koji omogućuju razvoj i implementaciju novih marketinških i data rješenja. Rješenja AdScannera danas koristi više od 50 klijenata u 5 EU država, a klijenti su oglašivači, regulatorna tijela, TV kuće, medijske agencije i Telekom operatori. Primjena rješenja je široka: od sinkronizacije TV i digitalnog oglašavanja, optimizacije programski shema pa do povećanja efikasnosti marketinških kampanja u realnom vremenu.

AdScanner istraživanja gledanosti kontinuirano provodi na panelu od 900 kućanstava koja predstavljaju 720.000 Pay TV kućanstava u Hrvatskoj. Istraživanje se temelji na jedinstvenom algoritmu za prepoznavanje komercijalnog televizijskog sadržaja (HTV1, HTV2, Nova TV, Doma TV, RTL, RTL2, RTL Kockica, CMC, SPTV).

XRP (Exact Rating Point) je AdScannerova inačica GRP-a (Gross Rating Point). Pri kalkulaciji XRP-a uzima se u obzir stvarna duljina trajanja spota, u sekundama, za razliku od kalkulacije GRP-a gdje se spotu dodjeljuje gledanost minute u kojoj je počeo, neovisno o dužini trajanja spota.