Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
Autorica: Martina Soršak Susović, Senior Project Manager
Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Postavljena su sljedeća pitanja:
1. Koje sve vrste grickalica kupujete?
2. Što najčešće kupujete?
3. U kojim sve prigodama kupujete grickalice?
4. Prilikom kupnje grickalica, pozornost obraćate na:
5. Gdje najčešće kupujete grickalice?
Većina ispitanika (93,2%) kupuje grickalice. Najveći udio građana kupuje čips (56,6%), orašaste plodove (49,4%), kikiriki (44,6%), flips (44,5%) te štapiće (42,3%). Pri tome se najčešće kupuju čips (26,1%) i orašasti plodovi (24,5%). Grickalice se kupuju u najvećoj mjeri povremeno, kada se požele (60,7%). Značajno manje se kupuju redovito, pri uobičajenoj kupnji (32,3%), za prigode kao što su gledanje TV-a i sl. (27,4%) ili razne proslave (23,8%). 19,4% građana grickalice kupuje na zahtjev djece.
Pri kupnji grickalica najvažnija je cijena (49,0%). Manje kupaca obraća pozornost na kvalitetu (24,8%) te veličinu pakiranja (13,3%), dok je marka najvažniji čimbenik kupnje kod 13,3% kupaca. Grickalice se najviše kupuju u trgovinama velikih formata (85,6%), dok se značajno manje kupuju u ostalim vrstama prodajnih mjesta.