33% je heavy korisnika koji grickalice jedu jednom tjedno i češće.
Autorica: Jelena Jakšić Matovina, Research Manager, Ipsos
Veličina kategorije
Kategoriju slanih grickalica (štapiće, perece, krekere…) konzumira 81% Hrvata. Od toga je 33% heavy korisnika koji grickalice jedu jednom tjedno i češće, 28% medium korisnika koji ih jedu 2-3 puta mjesečno do jednom mjesečno i 20% light korisnika koji grickalice jedu rjeđe od jednom mjesečno. O popularnosti ove kategorije najviše govori činjenica da je broj korisnika u zadnjih 7 godina porastao za 10%. Doduše samo za 26% korisnika kategorije jako je bitno koji će brend kupiti, a 11% njih lojalno je nekom brendu u kategoriji.
Slika 1. Korištenje kategorije Slane grickalice, CRO, II. 2022.
Slika 2. Segmentacija korisnika kategorije Slane grickalice, CRO, II. 2022.
Heavy korisnici kategorije
Učestali korisnici slanih grickalica podjednako su muškarci i žene. Iznad prosjeka populacije ih nalazimo među mlađima (16-19 godina), a brojčano najviše među onima srednjih godina (40-59). Srednje su obrazovani, zaposleni, prosječnih prihoda, u braku ili izvanbračnoj zajednici. 59% je roditelja, a njih 44% ima djecu do 18 godina u kućanstvu.
Prema životnom stilu, najviše ih je umjerenih obiteljskih ljudi, važna im je obiteljska harmonija te su skloni brizi za kućanstvo i uređenju doma. Vrednuju svoje slobodno vrijeme koje provode najčešće u obiteljskom krugu. Iznad prosjeka ih nalazimo u skupini statusnih potrošača. Osobe iz ovog segmenta sklone su kupovati proizvode kako bi njima izrazile svoju osobnost i pokazale drugima da su u trendu. Važan im je ugled u društvu, osobni izgled i mjesta gdje mu se pridaje mnogo pažnje, poput svijeta estrade.
Slatkiše i grickalice najčešće kupuju u Lidlu, Konzumu i Kauflandu.
Slika 3. Životni stil heavy korisnika kategorije Slane grickalice, CRO, II. 2022.
Stavovi o kategoriji
Većina heavy korisnika slanih grickalica smatra da su one neizostavne na putovanjima i izletima te na zabavama. Više od pola ih također ne može prestati jesti grickalice kada jednom počne. Samo trećina smatra da su one dobar međuobrok.
Slika 3. Stavovi heavy korisnika kategorije Slane grickalice, CRO, II. 2022.
Odnos prema brendovima
Kroz BRANDpuls istraživanje prati se kako potrošači doživljavaju i koriste brendove unutar kategorije. Taj odnos prikazuje se kroz BRANDpiramide, gdje svaka razina označava jednu razinu odnosa korisnika i brenda. Jedna od najvažnijih je razina korištenja (usage) koja sugerira na koliko potrošača možemo računati i kakva je vitalnost brenda. Korisnike smatramo onima koji su koristili brend u posljednjih mjesec dana.
U kategoriji slanih grickalica, među učestalim korisnicima, prvi brend je Tuc, zatim Bobi i Kviki.
Slika 4. BRANDpiramide – TOP 3 brenda kategorije Slane grickalice, heavy korisnici, CRO, II. 2022.