DR OETKER STUDENI
KERMAN

Focus: Brendovi ili privatna robna marka?

Topli napitci

inFocus

23.10.2023

U segment toplih napitaka spadaju sve kategorije kava, čajeva i kakaa

Autor: Josip Pedić

Sljedećih nekoliko grafova prikazuju razvoj glavnih proizvođača po kategorijama uz pomoć broja promocija u letcima i GAV-a (Gross Advertising Value) koji prikazuje FOCUS-ovu tržišnu procjenu ulaganja u promocije (pozicija promocije u letku, domet letka, veličina promocije itd.). Promatrani period za analize je: siječanj – rujan 2023. vs. siječanj – rujan 2022.

Razvoj segmenata

            S 85,1% udjela promocija i 87% GAV udjela kava je vodeći segment u toplim napitcima, dok čajevi i kakao imaju zajedno oko 14,9% udjela promocija i 13% GAV udjela.

Razvoj kategorija

            Mljevena kava i dalje je vodeća kategorija u segmentu toplih napitaka, pa tako skoro svaka treća promocija toplih napitaka pripada upravo ovoj kategoriji. Prve tri vodeće kategorije kava imaju zajedno 77% ukupnog udjela promocija u cijelom segmentu. Na čajeve otpada samo 10% ukupnog udjela promocija, a na instant-kakao nešto manje od 5%.

 

            Prema ulaganju u oglašavanje kategorija, mljevena kava je povećala svoj udio za 0,9%, pa tako u prvih 9 mjeseci 2023. godine on iznosi 31,9%. Ostale kategorije kava, osim kategorije cappuccino, također bilježe blagi porast, a možemo izdvojiti kapsule za kavu koje kao “relativno” nova kategorija na tržištu, već imaju 11% GAV-a u totalu.

Top-proizvođači – kategorija kave

            Iako je dosta brendova koji se oglašavaju u ovoj kategoriji, na top 7 proizvođača u 2023. godini otpada 82,6% ukupnog broja promocija. Privatna robna marka bilježi 10,5% udjela promocija, pa tako na sve ostale proizvođače otpada samo 7%. Po poretku vodećih proizvođača možemo izdvojiti Franck i Nestlé koji zajedno imaju 53,5% udjela promocija svih oglašavanih kava u letcima hrvatskih trgovaca.

Iako je Franck vodeći proizvođač po broju promocija, kod GAV-a Nestlé je na prvom mjestu. No razlika se smanjila, pa tako iznosi samo 0,4%. Od ostalih proizvođača možemo izdvojiti porast udjela GAV-a kod Jacobsa za 1%.

Top-proizvođači – kategorija čajevi

            Slično kao i kod kava, čajevi imaju nekoliko glavnih proizvođača koji drže veći udio totala, a to su redom: Franck 27,3%, Podravka 18,3% i Jan Spider 7,8%. Privatna robna marka dosta je zastupljena u ovoj kategoriji, pa tako 21,3% promocija otpada na njihove brendove.