SC 1
OPEL

Hendal: Potrošači preferiraju miris citrusa

inFocus

21.02.2024

Sredstva za čišćenje

Najčešće čišćene prostorije su kuhinja/blagovaonica te kupaonica, koje najčešće čisti nešto manje od trećine građana.

Autorica: Martina Soršak Susović

Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Postavljena su sljedeća pitanja:

1.    Koje prostorije u kućanstvu najčešće čistite (perete, brišete...)?

2.    Kakvim sredstvima najčešće čistite dom?

3.    Koliko često detaljno čistite svoj dom?

4.    Koje mirise najradije birate?

5.    S kim najčešće čistite svoj dom? 

 

Najčešće čišćene prostorije su kuhinja/blagovaonica te kupaonica, koje najčešće čisti nešto manje od trećine građana. Značajno manji udio, njih 12,4%, najčešće čisti dnevni boravak, a samo 2,8% spavaću sobu. 21,1% građana podjednako često čisti sve prostorije. Detaljno čišćenje doma većina prakticira jednom tjedno. Podjednak udio to čini svaki dan (17,7%) ili skoro svaki dan te dva puta mjesečno (17,3%). 5,7% građana svoj dom detaljno čisti jednom mjesečno, a 4,7% to čini nekoliko puta godišnje. Većina svoj dom najčešće čisti sama, daljnjih 38,5% to čini s partnerom, odnosno partnericom, dok 5,8% dom čiste s djecom. 1,9% građana navodi da za čišćenje imaju pomoć izvana.

Kad je u pitanju vrsta sredstava kojima se najčešće čisti dom, većina građana najčešće koristi tekuća sredstva. 14,8% najčešće koristi vlažne maramice, dok 5,2% najčešće koristi gelove. Vrlo mali udio najčešće koristi pjene. Vezano za miris sredstava za čišćenje, najveći udio preferira miris citrusa. Podjednak udio preferira original i lavandu, dok manje od 10% preferira morski i voćne mirise.