Čokoladni proizvodi u 2023. bilježe zdrav trenutni rast vrijednosti.
AUTORICA: Lina Sidorenke
Prema Euromonitor Internationalu, očekuje se da će čokoladni proizvodi zabilježiti daljnji rast trenutne vrijednosti i volumena u 2023., pri čemu će rast vrijednosti biti veći od rasta volumena jer inflacija gura cijene naviše.
Čokoladne pločice posebno će imati koristi od potpunog ponovnog otvaranja društva otkako su ukinuta ograničenja u vezi s pandemijom. Ova kategorija bilježi dobar rast obujma maloprodaje u 2023. jer se potrošači vraćaju životnom stilu u pokretu i impulzivnim kupnjama. Stalno oživljavanje čokoladnih pločica također je pojačano percepcijom tih proizvoda kao malih poslastica za male financijske izdatke. Uz pritisak na kupovnu moć potrošača u zemlji, kućanstva su postala osjetljivija na cijene i umjesto velikih poslastica traže manje porcije čokolade.
Sve veći asortiman zdravijih čokoladnih slastica
Dok se čokoladni proizvodi i dalje smatraju užitkom, trend zdravlja i dobrobiti vidljiv je i u ovoj kategoriji, u varijantama sa smanjenim udjelom šećera koje su u trendu.
Privatna robna marka povećala je udio maloprodajne vrijednosti u čokoladnim konditorskim proizvodima tijekom promatranog razdoblja, a očekuje se da će nastaviti rasti tijekom 2023. godine, uz podršku nestabilne gospodarske situacije u zemlji. Privatna marka nastavlja jačati svoju poziciju, uglavnom u čokoladnim tablama, dok u čokoladnim pločicama lokalni potrošači preferiraju proizvode poznatih robnih marki koji se često promoviraju.