SC 1
OPEL

GFK: Omiljene čokoladne table

Čokolada

inFocus

21.03.2024

U 2023. godini čokoladne table sadržavalo je 7% svih košarica.

Autorica: Iva Stjepić, GfK-CPS

Gotovo sva kućanstva u Hrvatskoj kupuju čokoladne table, što čini 98% ukupnog broja shoppera u kategoriji.

Čak 83% shoppera u kategoriji kupuje trgovačke marke. Fin Carre ima najveću penetraciju među trgovačkim markama i bilježi najveći porast penetracije u usporedbi s 2022. godinom. Slijedi ga First Nice, iako je zabilježen pad penetracije u odnosu na 2022. godinu. Svoje mjesto među top 5 trgovačkih marki prema penetraciji zauzimaju i Sweet Chef, Favorina i S Budget.

Milka zadržava najveću penetraciju i stabilnost. Primjetan je pad penetracije kod brendova Dorina, Jimmy Fantastic i Ritter Sport.

Među top 5 proizvoda kategorije, Kinder prednjači u rastu broja shoppera.

Quick&Healthy Shopperi natprosječno zastupljeni u čokoladi

Čokolada je, čini se, ne samo indulgence nego i kategorija neopterećena podjelama na zdravo/manje zdravo/nezdravo. To nam potvrđuje činjenica kako su Quick&Healthy Shopperi oni koji kreiraju veću relativnu vrijednost u čokoladama. U njihovim košaricama češće ćemo pronaći čokoladu nego u košaricama Masterchefova ili Zelenih Entuzijasta. Instant Eateri su zanimljivi jer kupuju čokolade po višim prosječnim cijenama u odnosu na ostale segmente shoppera, dok Masterchefovi kupuju po nižim cijenama od ostalih. Dok su u 4 od 5 segmenata ujednačeni s 320 grama po kupovini, Instanteri u prosječnoj kupovini kupe 280 grama čokolade, što nije neobično s obzirom na to da su zastupljeniji u jednočlanim i dvočlanim kućanstvima. 

Lidl na vrhu s najvećim indeksom iskorištenja vrijednosnog potencijala (VPE)

Među 12 analiziranih trgovaca, Tommy i Studenac uspješno iskorištavaju potencijal kategorije, dok su Lidl, Konzum i Müller uspjeli postići veću vrijednosnu eksploataciju potencijala kategorije u usporedbi s njihovom eksploatacijom potencijala u FMCG-u. U usporedbi s konkurencijom, dm, Bipa i Eurospin bilježe značajno manju iskorištenost potencijala kategorije i ispod su vlastitog FMCG benchmarka.

Lidl se ističe kao trgovac s najvećom konverzijom kupaca u kategoriji (74%), slijede ga Konzum i Kaufland.