SC 1
OPEL

FOCUS: Roštilj - omiljena proljetna aktivnost

OGLAŠAVANJE U LETCIMA

inFocus

21.03.2024

Dolaskom toplijeg vremena dolazi nam i sezona roštilja, pa se tako povećava i oglašavanje kategorije mesa za roštilj, ali i ostalih mesnih prerađevina, pa ćemo tako u ovom izdanju InStore magazina upravo prikazati razvoj GAV-a za ova dva segmenta i to za period 2023. i 2022. godine.

AUTOR: Josip Pedić

Koliko su meso i mesni proizvodi bitni u letcima na hrvatskom tržištu pokazuje podataka da u 2023. godini GAV ( gross advertising value ) ovog segmenta je iznosi 21,2% unutar segmenta prehrane FMCG trgovaca. Dakle više od jedne petine ukupnog ulaganja u sve kategorije prehrane otpada upravo na meso i mesne proizvode. 

Što se tiče kategorije mesa za roštilj, dakle oblikovanog, mariniranog, začinjenog mesa itd. ona se promovira tokom cijele godine, ali je prisutna znatna sezionalnost pa tako najveća ulaganja GAV-a pripadaju mjesecima od travnja do kolovoza, pri čemu je travanj 2023. godine bilježio najveći udio. 

Kod proizvođača i dalje se ističu Pik Vrbovec Plus i Vindija sa udjelima 23,7% i 7,5% u odnosu na konkurenciju. Privatna robna marka je jako zastupljena pa tako vidimo da Lidl u ovoj kategoriji ima 15,8% ukupnog GAV-a . Naravno kod mesnih kategorija je česta pojava da prilikom oglašavanja unutar letka nije naveden brend, tj. radi se o promocijama artikala na uslužnom pultu pa tako 11,7% GAV-a otpada upravo na takve promocije. Ovo je porast od 3% u odnosu na 2022. godinu.