Bio i organske proizvode redovito koristi 9,2% građana, a povremeno 61,7% građana.
AUTORICA: Martina Soršak Susović, Hendal
Istraživanje su proveli InStore magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po 6 regija i 4 veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Postavljena su sljedeća pitanja:
1. Koristite li bio i organske proizvode?
2. Koje sve bio i organske proizvode koristite?
3. A koje od tih najčešće koristite?
4. Zašto kupujete bio i organske proizvode?
5. Gdje kupujete bio i organske proizvode?
6. Koliko ste spremni platiti više za bio i organski proizvod u odnosu na standardni proizvod?
Bio i organske proizvode redovito koristi 9,2% građana, a povremeno 61,7% građana. Petina građana (20,9%) ih nikada ne koristi. Među građanima koji koriste bio i organske proizvode, na pitanje koje sve proizvode koriste, većina građana navodi bio i organsko voće (80,2%) i povrće (73%) dok manji broj građana navodi mliječne proizvode (32,2%), kozmetičke proizvode (27,1%) i mesne proizvode (20,6%). Manje od četvrtine građana navodi da koristi i organsku odjeću (15%), kao i hranu za životinje (7,1%).
Od navedenih proizvoda, građani najčešće koriste voće (46,8%) i povrće (27,6%), a rjeđe koriste mliječne proizvode (8,8%) i kozmetičke proizvode (7%). Vrlo malo građana navodi da najčešće koristi mesne proizvode (3,7%) i organsku odjeću (2,3%), a zanemarivo mali postotak najčešće koristi hranu za životinje (0,2%).
Na pitanje zašto kupuju bio i organske proizvode, više od polovice građana (54,6%) navodi da je to zbog kvalitete proizvoda, a 47,5% navodi da su razlog zdravstvene okolnosti. Trećina građana (33,4%) tvrdi da je to zbog ekoloških razloga, dok manji broj (13,2%) kupuje zbog preporuke drugih (npr. stručnjaka).
Gotovo polovica građana (44,8%) kupuje bio i organske proizvode u standardnim trgovačkim lancima, četvrtina (22,4%) od proizvođača poput OPG-a, 14% u posebnim trgovinama za organske proizvode, a 10,3% proizvodi svoje proizvode. Na pitanje koliko su spremni platiti više za ove proizvode u odnosu na standardne, polovica (46,4%) građana spremna je platiti do 10% više, dok je manji broj spreman za bio i organske proizvode potrošiti do 20% (34,1%) ili 30% (13,7%) više.