DR OETKER STUDENI
KERMAN

UK: Lidl pomaže domaćim proizvođačima

Analize

28.05.2024

Lidl u Ujedinjenom Kraljevstvu pokrenuo je inicijativu koja bi trebala pomoći britanskim farmerima koji uzgajaju svinje. Masovna ulaganja u domaću industriju svinjskog mesa imaju za cilj pridobiti lojalnost britanskih potrošača i zaštititi opskrbne lance. Ovaj potez dolazi u trenutku kada je poljoprivredni sektor potresen ogromnom inflacijom troškova, a veliki britanski maloprodajni trgovci na žele smanjiti negativan publicitet koji je proizašao iz javnih optužbi i vladinih istraga o profiterstvu na račun dobavljača.  

Piše: Sebastian Rennack, međunarodni maloprodajni analitičar

Lokalno prilagođeni asortimani povećavaju identifikaciju sa samim brendom trgovca i jačaju lojalnost kupaca. To je uvidio Lidl u Ujedinjenom Kraljevstvu sa svojim visoko standardiziranim konceptom asortimana koji je počeo isticati svoju ulogu "spasitelja" britanskih proizvođača svinjskog mesa. „Lidl Pork Standard“ – model obračuna troškova proizvođača, jamči minimalne prodajne količine i unaprijed definiranu maržu za proizvođača te ima za cilj donijeti predvidljivost i stabilnost u vrijeme velikih tržišnih volatilnosti. Prema podacima Lidla, po tržišnom udjelu u kategoriji svinjskog mesa nalaze se na četvrtom mjestu s 11%.

Lidl želi zaštititi opskrbne lance u sektoru u kojem je potražnja stalno veća od domaće proizvodnje. Prema nedavno objavljenom izvješću britanske vlade "Poljoprivreda u Ujedinjenom Kraljevstvu", za 2022. proizvodnja svinjskog mesa u zemlji dosegnula je samo 69% domaće potrošnje, dva postotna boda manje nego prethodne godine. Istodobno, količinski zahtjevi Lidla rastu znatno brže od tržišta. Do kraja 2022. njemački je diskont povećao svoj udio na tržištu prehrambenih proizvoda sa 7,2% na 8,0%, prema podacima Kantar Worldpanela. Svi ostali britanski trgovci na malo, osim Aldija, izgubili su tržišni udio u tom razdoblju.

"Kupuj britansko" postao je u posljednje vrijeme moderan moto britanskih trgovaca. Pogotovo nakon što je krajem prošlog ljeta više od 100 članova britanskog parlamenta otvorenim pismom pozvalo velike proizvođače hrane da podrže britanske farmere i kupuju hranu proizvedenu u Ujedinjenom Kraljevstvu. Maloprodajni trgovci Morrisons, Aldi, Sainsbury's, Ocado i Co-op pokrenuli su posebne odjeljke 'Kupuj britansko' u svojim trgovinama ili na svojim web stranicama od početka godine. Tržišni lider Tesco u travnju je pod sloganom "Najbolje od Britanaca!", okupio više od 500 domaćih domaćih proizvoda. Lidl je napravio korak dalje, ne nužno iz čisto filantropskih motiva.

Lidlov potez također ima za cilj ojačati imidž u javnosti i pomoći ugledu trgovca. Prema britanskom listu The Guardian, prije nešto više od godinu dana dobavljač voća i povrća Proctor tužio je njemačkog trgovca zbog isključivanja tvrtke iz poslova koji su navodno uništili Proctorovo poslovanje. 

Tek krajem travnja parlamentarni Odbor za okoliš, hranu i ruralna pitanja ispitao je glavne komercijalne direktore Tesca, Sainsbury'sa, Asde, Waitrosea i Lidla o poštenoj praksi u lancu opskrbe hranom, posebno u odnosu na inflaciju cijena hrane, profite i odnosima proizvođača. Neposredno prije saslušanja, Lidl je najavio dugoročnu investiciju veću od 500 milijuna funti, koja uključuje "pokretanje novih poboljšanih uvjeta plaćanja i standarda za dobavljače i poljoprivrednike".

Prema statističkim podacima britanske vlade, broj nesolventnosti u sektoru poljoprivrede, šumarstva i ribarstva u Engleskoj i Walesu doživio je skok u razdobljima visoke inflacije. Dok je ta brojka bila samo 38 u 2021., porasla je na 85 u 2022., da bi ostala na sličnoj razini u 2023. - s 84 bankrota.

 

O AUTORU

Sebastian Rennack je osnivač Aletos Retail Advisory, internacionalni retail analitičar i bivši međunarodni dopisnik Lebensmittel Zeitunga, vodećeg njemačkog poslovnog tjednika za FMCG sektor. Također, ima veliko praktično iskustvo u industriji kao bivši član međunarodnih timova za operacije Schwarz grupe i Metro grupe u Poljskoj, Ukrajini i Rusiji.