Njemački trgovci mješovitom robom proširuju svoje organske asortimane. Diskonti i supermarketi jačaju suradnju s udrugama za ekološki uzgoj. Alnatura, lider u segmentu, uvođenjem organske privatne robne marke potiče razvoj vlastite marke u cijelom sektoru maloprodaje.
Piše: Sebastian Rennack
Diskont Aldi i operater supermarketa Edeka bore se za prvo mjesto u njemačkom segmentu organske maloprodaje. Aldi tvrdi da generira najviše prodaje s organskim proizvodima, pozivajući se na podatke o prodaji iz Nielsena. S druge strane, Edeka sebe vidi kao tržišnog lidera u ovom segmentu, pozivajući se na istraživanje tržišta koje provodi GfK.
Grupa Edeka je 2023. proširila svoju organsku privatnu marku Edeka Bio na 485 artikala, prenosi njemački Lebensmittel Zeitung. U tekućoj godini Edeka namjerava dodatno proširiti asortiman robne marke u ovom segmentu. Uključujući brendirane proizvode, Edeka Südwest, jedan od sedam regionalnih Edeka entiteta diljem Njemačke koji je izravna konkurencija Aldi Südu, nudi prosječno 3600 organskih proizvoda.
Aldi Süd navodi oko 600 organskih artikala u 2023. godini, računajući standardne asortimane, sezonske i promotivne artikle. Prošle je godine Aldi Süd pokrenuo vlastiti organski brend 'Nur Nur Natur' uz postojeći asortiman organskih proizvoda 'Gut Bio'. Prema trgovcu, 'Nur Nur Natur' je udvostručio svoj udio u ukupnoj prodaji diskontera od početka 2024. godine.
'Organic Plus' postaje standard
Iako se njemački trgovci uvelike oslanjaju na vlastite robne marke u organskom segmentu, svaki od velikih trgovaca mješovitom robom također surađuje s udrugama organske hrane čiji standardi certificiranja premašuju minimalne zahtjeve EU.
Aldi Süd i Aldi Nord surađuju s udrugom Naturland od 2023., kao i diskontni banner Penny Rewe grupe, koji je također započeo suradnju prošle godine. Pennyin sestrinski brend Rewe surađuje s Naturlandom više od 15 godina. Diskont Lidl, pak, već je u 2018. naveo Bioland kao partnera za suradnju, kao i njegovu sestrinsku tvrtku Kaufland.
Edeka trgovine ne samo da nude najširu ponudu organskih proizvoda. Tijekom protekle četiri godine Edeka je u svoj asortiman dodavala jednu udrugu za ekološki uzgoj godišnje. Od 2020. trgovac surađuje s Demeterom, od 2021. s Biolandom, od 2022. s Naturlandom i od 2023. s Biokreisom. Kako bi dodatno ojačala svoje organske vjerodajnice i iskoristila bazu kupaca postojećih organskih specijaliziranih trgovina kao što su Alnatura ili Denns Biomarkt, Edeka je 2022. pokrenula svoj organski koncept 'Naturkind' shop-in-shop, a također je otvorila pojedinačne organske trgovine istog imena po Njemačkoj.
Lider u segmentu Alnatura stvara vlastitu privatnu robnu marku s ulazom u cijenu
Organski proizvodi nisu samo postali strateško područje za diskonte kako bi otimali imućnije segmente kupaca od konkurenata u supermarketima. Troškovni pritisak vodećeg u organskom segmentu Alnature učinio je razvoj privatnih robnih marki održivijim za druge trgovce mješovitom robom. Alnatura upravlja mrežom trgovina tvrtke i u svojoj veleprodajnoj funkciji također prodaje proizvode marke 'Alnatura' trgovcima, kao što su Edeka i Rewe. Kao odgovor na negativnu dinamiku prodaje u 2022. godini, Alnatura je 2023. godine uvela novu robnu marku pod oznakom 'Prima! Alnatura'. Međutim, trgovac je ovu jeftinu opciju učinio dostupnom samo u svojim trgovinama, ne i drugim maloprodajnim partnerima. Kao rezultat toga, mnogi trgovci mješovitom robom povećali su razvoj svojih privatnih marki u segmentu.
Tvrtka za istraživanje tržišta GfK procjenjuje da je prodaja organske hrane i pića u Njemačkoj pala za 4% u 2022. Prema istraživanjima tržišta, potrošači se prebacuju s organskih robnih marki na jeftinije alternative kao što su vlastite robne marke trgovina mješovitom robom.
Foto: Sebastian Rennack