Sampling, odnosno podjela uzoraka organizira se s ciljem povećanja prodaje od samih početaka trgovine, a zbog svoje relativno niske cijene za izvršitelja te mogućnosti postizanja trenutačnih rezultata, i dalje će se koristiti kao marketinški alat u ovo novo normalno vrijeme kad se čini da je svijet stao. Podjela uzoraka najbolji je način da se kupca upozna s novim proizvodima ili njihovom varijacijom, ali i da ga se podsjeti na kupnju postojećih proizvoda koje je možda zaboravio i prestao ih kupovati.
Pitanje koje se nameće upravo je način organizacije podjele uzoraka s obzirom na utjecaj pandemije COVID-19. Uzimajući u obzir da se podjelom uzoraka često dolazi u izravan kontakt sa stotinama ili čak tisućama potrošača, uz značajna financijska ulaganja u proizvod, osoblje i logistiku, važno je riješiti pitanja sigurnosti i ekonomičnosti kako bi se opravdala investicija i osiguralo uspješno postizanje ciljeva.
1. Sigurnost djelatnika i potrošača na prvom je mjestu.
Koristite maske, vizire, rukavice te sredstva za dezinfekciju – navedeno će smanjiti zabrinutost potencijalnih potrošača oko sigurnosti. Obavezno napravite kvalitetnu obuku o sigurnosti osoblja te osigurajte priručnike i detaljne upute, kako u tiskanom tako i u digitalnom obliku, a sve u cilju informiranosti osoblja vezano uz propisane procedure.
2. Uvijek budite transparentni i iskreni u komunikaciji s potrošačima uz spremne odgovore na pitanja vezana uz zdravstvene i sigurnosne mjere.
3. Za podjelu uzoraka na otvorenom treba se fokusirati na nisko do srednje napučena područja (autobusne stanice, tržnice, trgovi, parkovi, ulice) s manjim brojem članova sampling tima kako bi se osiguralo održavanje sigurnosnih standarda i preporučena udaljenost, a ostvarila efikasnost. Izbjegavajte koncerte, festivale i sportske događaje na kojima će se okupljati velik broj ljudi na jednoj lokaciji, jer takve lokacije umanjuju sposobnost kontrole situacije i održavanja potrebnog društvenog distanciranja. Da biste izbjegli gužve uvedite mehanizam kvalifikacije za distribuciju uzoraka kako biste u bilo kojem trenutku bili u mogućnosti kontrolirati situaciju i kako biste izbjegli velik broj ljudi okupljenih na jednome mjestu.
4. Podjela uzoraka prehrambenih proizvoda svakako treba biti u zatvorenim pakiranjima. OKVIR: Jasna komunikacija i edukacija osoblja u pogledu podrijetla proizvoda presudan je faktor u stjecanju povjerenja potrošača, a skladištenje i način distribucije moraju biti u skladu sa sanitarnim propisima te vizualno transparentni u svim fazama. Izbjegavajte direktan kontakt s hranom, zahtjev za konzumaciju na lokaciji te bilo koju vrstu izloženosti hrane vanjskim utjecajima.
5. Ako je potrebno provesti podjelu uzoraka prehrambenih proizvoda koji nisu u zatvorenim pakiranjima, poduzmite najveće moguće sigurnosne mjere koje uključuju sljedeće: obavezno korištenje maski i rukavica za osoblje; zaštitu izložene hrane prozirnom folijom; izravan kontakt s hranom smije imati isključivo sampling tim, tj. radno osoblje; izravan kontakt između osoblja i potrošača treba biti sveden na minimum upotrebom kartonskih tanjura ili sličnih materijala, za distribuciju pojedinačnih uzoraka. Obvezne su zaštitne akrilne pregrade i posude s poklopcima kako bi se zaštitila izloženost hrane vanjskim utjecajima, u protivnom, nikako ne savjetujemo organizaciju te vrste samplinga.
6. Operativni planovi sampling aktivnosti trebaju biti kratkoročni i fleksibilni, na način da su podložni brzim promjenama ili da ih je moguće zaustaviti u bilo kojem trenutku ako se pokaže potreba. Unaprijed definirane alternativne lokacije podjele i back-up rješenja trebaju biti sastavni dio svakog strateškog plana kako bi se osigurao uspjeh i minimizirao rizik. Navedeno mora biti jasno komunicirano klijentima s ciljem izbjegavanja fiksnih obveza i nepotrebnih dugoročnih troškova. Fleksibilnost i sposobnost prilagodbe ključni su preduvjeti realizacije aktivnosti.
7. Razmotrite postojeće projekte koji omogućuju zajedničke podjele uzoraka (S-Box i slično) ili/i podjele uzoraka određenim ciljnim skupinama kako biste umanjili troškove i povećali sigurnost. Ciljanim pristupom komunikacija može doseći veću grupu potrošača, dok se uzorci mogu isporučiti pojedinačno.
8. Razmotrite opciju podjele uzoraka s partnerima u maloprodaji, HoReCa kanalu, putem medija ili drugih, sličnih kanala. Na taj se način umanjuje broj potrebnog osoblja za podjelu ili se u potpunosti izbjegava angažman za određene kanale, a povećava učinkovitost aktivnosti.
9. Razmotrite podjelu uzoraka “od vrata do vrata“ čime se omogućuje kontrolirani pristup samoj podjeli uz minimalno izlaganje vanjskim utjecajima.
10. Povežite se s potrošačima putem digitalnih platformi – potaknite ih na dijeljenje povratne informacije kako biste povećali njihovo aktivno sudjelovanje i proširili doseg aktivnosti podjele uzoraka.
Pronađite načine za dugoročnije održavanje kontakta s potrošačima putem digitalnih platformi, a sve s ciljem angažmana potrošača i stvaranja zajednice pratitelja – potrošača koji dijele isto mišljenje. Integracija s digitalnim platformama potaknut će stvaranje lojalnosti i osigurati dodatno povjerenje u proizvod i brand.
Ovaj tekst je izašao u 86. InStore magazinu.