Prema rezultatima istraživanja Nielsena, veliki trgovački lanci zabilježili su u trećem tjednu ožujka skok u prodaji od 61 posto.
Sredstva za dezinfekciju u Srbiji imala su najveći rast prodaje u trećem tjedna ožujka, od nevjerojatnih 702,9 posto u odnosu na isti tjedan prošle godine, pokazuju podaci agencije Nielsen.
Građani Srbije u tom su razdoblju kupovali tri puta više zaštitnih rukavica, a gotovo tri puta je bila veća i potražnja za sapunima. Kako doznaju Večernje novosti, u pojedinim trgovačkim lancima prodaja kvasca je u ožujku povećana za čak 556 posto.
Podaci Privredne komore Srbije (PKS) pokazuju da je najveća potražnja robe široke potrošnje zabilježena od 9. do 16. ožujka.
U odnosu na prethodni tjedan u istom mjesecu najviše je porasla prodaja brašna, čak 463 posto, a soli 412 posto.
Građani su riblje konzerve kupovali 324 posto više, tjestenine 286 i ulja 264 posto, pokazuje istraživanje PKS-a provedeno u 11 najvećih trgovačkih lanaca u Srbiji.
Rasprodane maramice
Prema rezultatima istraživanja Nielsena, veliki trgovački lanci zabilježili su u trećem tjednu ožujka skok u prodaji od 61 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Na popisu najtraženijih proizvoda iza ulja slijedi sapun, čija je prodaja porasla 250 posto, zatim šećer sa 228 posto više, toaletni papir s rastom od 207 posto, dok je trajnog mlijeka prodano 184 posto više.
Potražnja za papirnim maramica bila je 178 posto veća, za deterdžentima 161 posto, dok je zamrznutog povrća kupljeno 154 posto više. Pelene bilježe rast od 141 posto, jaja 105 posto, dječja hrana 102 posto, zamrznuta peciva 100 posto, a povrće 92 posto.
Nešto manji skok u kupovini, ispod 70 posto, zabilježen je za vodu, jogurt, svježe meso i voće. Rasim Ljajić, ministar trgovine rekao je da je tržište u Srbiji stabilno i da će tako biti i ubuduće.
On je istaknuo da nedostaje grašak, kojeg u trgovinama ima manje nego ranije, dok je Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede, objasnio da graška ne bi bilo dovoljno niti da nije bilo koronavirusa, jer je godina bila vrlo loša.
Analizirano po kategorijama proizvoda, prodaja dugotrajnih namirnica povećana je za 101 posto, proizvoda za zaštitu zdravlja 96,4 posto, a proizvoda za kućanstvo 96 posto.
Zalihe toaletnog papira
Proizvodi za bebe kupovali su se za 80,9 posto više, smrznute namirnice za 67,5 posto, dok artikli za osobnu zaštitu bilježe rast od 59,6 posto.
Rast potražnje za svježom hranom bio je 41,5 posto veći, a za hranom za kućne ljubimce 39,4 posto. Alkoholna i bezalkoholna pića su se prodavala za 37,5 posto više.
Fenomen stvaranja zaliha toaletnog papira iskazan u brojkama pokazuje da je njegova prodaja skočila za 261 posto, što znači da su ga potrošači kupovali gotovo tri puta više nego ranije. Sredstva za pranje rublja imala su rast od 102 posto, a deterdženti za posuđe od 108 posto.
(Izvor: Poslovni.hr)
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.