U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, Bomboni i Žvakaće gume bilježe rast i vrijednosne i količinske prodaje.
Bomboni i Žvakaće gume su tzv. impulsne kategorije te je važna njihova prisutnost na velikom broju prodajnih mjesta.
Za žvakaće gume po vrijednosnoj prodaji moderni i tradicionalni formati jednako su važni, a ni convenience kanal ne zaostaje s dosta visokim 24%-tnim udjelom u vrijednosnoj prodaji. Kod bombona situacija je slična, ali kanal benzinskih postaja i kioska nešto je manje važan nego kod kategorija žvakaćih guma (9%).
Žvakaće gume bez šećera imaju 94% vrijednosnog udjela. Tri glavna proizvođača u kategoriji žvakaćih guma na tržištu drže gotovo 95% vrijednosnog udjela.
Najveći segment u vrijednosnoj prodaji bombona su tvrdi bomboni, slijede gumeni i žele bomboni te karamele. Bomboni za osvježavanje grla i daha imaju nešto niže udjele.
U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine u kategoriji bombona vodeća tri proizvođača zastupala su samo 42% vrijednosne prodaje. Abecednim redoslijedom oni su: Haribo, Kraš i Wrigley.
Tekst je izašao u 89. InStore magazinu.