Izazovi povezani s radnom snagom, s kojima se suočavaju tvrtke, promijenili su se i postali mnogo složeniji te zahtijevaju brzu reakciju zbog pandemije COVID-19.
Pitanje koje se postavlja je, kako stručnjaci za ljudske potencijale mogu iskoristiti ove promjene i postaviti zaposlenike u središte poslovanja uz pomoć Human Experience Management (HXM) rješenja? To su bile ključne teme virtualne konferencije Human Experience Live.
Radi se o premijernom događanju namijenjenom stručnjacima ljudskih potencijala u Istočnoj Europi koje je omogućilo interaktivno iskustvo s prezentacijama neovisnih i SAP stručnjaka te razgovore uživo sa SAP SuccessFactors liderima i klijentima.
Oxford Economics je u listopadu ove godine objavio istraživanje The Future of Work Arrives Early: How HR Leaders Are Leveraging the Lessons of Disruptions u kojem su ispitani stručnjaci za ljudske potencijale iz 10 različitih zemalja.
Prema istraživanju, stručnjaci za ljudske potencijale u globalnim tvrtkama očekuju suočavanje s razdobljem nakon pandemije s podijeljenom radnom snagom, odnosno s radnicima koji rade na daljinu i s radnicima koji rade u uredima. Takav način rada će stvoriti izazove pri balansiranju potreba zaposlenika, organizacijskih ciljeva, politike i kulture. Kao jedno od ključnih saznanja, u istraživanju se ističe uspostavljanje kulture koja pruža podršku zaposlenicima koji rade na daljinu kao jedan od glavnih izazova s kojima će se tvrtke suočiti nakon smirivanja pandemije. Prema tome će rad na daljinu biti jedan od faktora za privlačenje talenata i dugoročno ulaganje.
Jasno je da bez obzira na spremnost zaposlenika na učenje novih vještina, nekolicina stručnjaka za ljudske potencijale planira ulagati u programe za učenje tijekom sljedećih 12 mjeseci. Također, istraživanje je pokazalo da bi socijalna pravda, ekonomska nejednakost i dobrobit zaposlenika trebale biti jedan od prioriteta, a da lider moraju odgovoriti na globalnu krizu s lokalnim fokusom.
“100% modeli rada na daljinu, koji su uvedeni zbog pandemije, nisu trajni, ali bi mogli biti prisutni i kroz 2021. godinu. Rad na daljinu postat će uobičajen sada kada su ljudi shvatili da ne moraju svaki dan putovati do ureda kako bi učinkovito radili zajedno. To znači da tvrtke trebaju poboljšati podršku zaposlenicima koji rade na daljinu.
Postoje dvije specifične stvari koje menadžeri mogu napraviti kako bi poboljšali iskustva zaposlenika tijekom takvog modela rada: regularno sastajanje sa zaposlenicima kako bi razgovarali o poslovnim ciljevima i očekivanjima, te demonstracija ponašanja kojim se iskazuje podrška i razumijevanje izazova s kojima se zaposlenici suočavaju prilikom balansiranja poslovnih i privatnih obaveza,” objasnio je Dr. Steven Hunt, Glavni stručnjak za tehnologiju i rad u SAP-ovom uredu za inovacije u Sjevernoj Americi.
Sudionici Human Experience Live konferencije imali su priliku slušati uzbudljive diskusije o budućnosti poslovanja; staviti kulturu učenja u srce kreiranja strategija za talente i organizirati edukaciju zaposlenika u novoj realnosti. Tijekom keynote predavanja, SAP SuccessFactors lideri predstavili su najnovije inovacije proizvoda koji vode odvažnu viziju brenda fokusiranu na HXM.
SAP SuccessFactors partneri i klijenti diljem regije, uključujući EY, LinkedIN, tts Romania, Videnov Group Bulgaria i UNIQUA, podijelili su svoje priče o agilnosti, otpornosti i stavljanju zaposlenika u središte poslovanja. Dr. Amy Bradely, istraživačica koja se nalazi na prestižnoj listi globalnih mislilaca Thinkers 50 Radar i čija je zadnja knjiga “The Human Moment” ušla u uži izbor za nagradu CMI management knjiga godine 2020., podijelila je svoja razmišljanja o razlogu zbog kojeg organizacije moraju pronaći način na koji će postati suosjećajnije i humanije. A Elena Bondar, suosnivačica i direktorica tvrtke Wellbeing Company upoznala je sve sa mogućnostima obnavljanja blagostanja u tvrtkama.
Od Human Capital Managementa (HCM) do Human Experience Managementa
Modernizacija ljudskih potencijala vrlo često zahtijeva od tvrtki da pojednostavne procese i unificiraju podatke iz različitih sustava i zemalja kako bi pružile intuitivna, angažirana iskustva koja poboljšavaju produktivnost i pružaju podršku razvoju zaposlenika. Sve to se događa uslijed promjene paradigme od klasičnih ljudskih potencijala (Human Resources) prema ljudskom iskustvu (Human Experience) – proces u kojem je SAP prepoznat kao pionir. HXM ne podrazumijeva samo inkrementalna poboljšanja, već se radio o redefiniraju tehnologije ljudskih potencijala, s kojom smo do sad bili upoznati, izvan okvira tradicionalnih HCM platformi.
“Razlika između upravljanja ljudskim kapitalom (HCM) i upravljanja ljudskim iskustvom (HXM) leži u tome što HCM proučava ciljeve tvrtke i prema toma pokušava motivirati zaposlenike kako bi pridonijeli njihovom ostvarivanju, dok HXM vidi potrebe zaposlenika i razinu angažiranosti kao katalizatore i ključne pokretače ostvarivanja ciljeva tvrtke. Budimo jasni: ne radi se o tome da samo budete ljubazni prema zaposlenicima, radi se o poboljšavanju individualnog iskustva zaposlenika koje se direktno i mjerljivo pretvara u poboljšanje poslovnih rezultata. Na prvi pogled čini se da se radi o maloj razlici, ali je to zapravo razlika koja može imati značajan pozitivan učinak na tvrtku i organizaciju kadrovskih procesa,” rekao je Jakob Kiblboeck, Voditelj SAP SuccessFactors-a za Srednju i Istočnu Europu.
HXM stavlja iskustvo u centar tehnoloških procesa uključivanjem podataka o iskustvima i stvaranjem individualiziranih interakcija. S lokalizacijom u 99 zemalja, SAP SuccessFactors HXM Suite koristi se u više od 7.000 tvrtki u kojima pruža fleksibilna, skalabilna rješenja te podržava zaposlenike na njihovim individualnim putevima u karijeri. “Tvrtke s visokom razinom angažiranosti zaposlenika imaju 18% više prodaje po zaposleniku od prosjeka, te redovito pokazuju bolju aktivnost u smislu produktivnosti, fluktuacije, zadovoljstva klijenata i profita,” nadodao je Jakob Kiblboeck.
Bolji poslovni rezultati kroz aktivnu kulturu povratnih informacija
“Vjerujemo da su ljudski potencijali ključni za naš uspjeh, i da su zaposlenici zapravo klijenti u posebnim ulogama. Jednako kao što tvrtka pridaje pozornost na održavanje i poboljšavanje iskustva klijenta kroz kontinuirana istraživanja i razvoj, jednako tako je vrijedno i upravljanje iskustvima zaposlenika. Ne radi se samo o aktivnosti kojom se pokazuje koliko se cijene zaposlenici, već o imperativu kojim se potiče uspjeh klijenata”, rekla je Josephin Galla, Generalna direktorica SAP-a za Jugoistočnu Europu.
Danas tvrtke koje se fokusiraju na iskustvo zaposlenika uspijevaju privući najbolje talente, imaju nižu fluktuaciju zaposlenika te ostvaruju bolju produktivnosti. “U SAP-u to znači redizajniranje iskustava s krajnjim korisnikom na umu preko cijelog ekosistema ljudskih potencijala. Drugim riječima, stvaranje iskustava koje dopušta kandidatima, novim i postojećim zaposlenicima, regruterima, menadžerima i voditeljima ljudskih potencijala da radne zadatke obavljaju brže i jednostavnije kako bi imali veću razinu produktivnosti – od regrutiranja i učenja, do umirovljenja,” naglasila je Sabrina Dick, Direktorica ljudskih potencijala SAP-a za Srednju i Istočnu Europu.
To znači pružanje pomoći zaposlenicima da iskoriste prednosti chatbotova temeljenih na umjetnoj inteligenciji i preporuka temeljenih na strojnom učenju kako bi dali prijedloge, uvide i poticaje koji vode do donošenja pravih odluka i aktivnosti, te pomažu u osiguravanju personaliziranog iskustva. Također, to znači osiguravanje potrebnih alata koji tvrtkama trebaju kako bi kontinuirano slušale svoju radnu snagu i razumjele gdje su nedostaci, te poboljšale iskustva na individualni i timskoj razini.
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.