Pregledom promocija u letcima za 2022. i 2023. godinu vidimo da je ova kategorija zastupljena u velikom udjelu kod privatnih robnih marki trgovaca, a svega je nekoliko proizvođača koji nastupaju sa svojim brendovima. (PODNASLOV)
AUTOR: Josip Pedić
Čak 65,4% GAV udjela otpada na privatnu robnu marku, a od ostalih brendova možemo izdvojiti Jami s 12,5%, Dr.Oetker 8% i Ledo 5,8%.
Kod privatne robne marke, najveći udio GAV-a ima Lidl s 36,8%, te Konzum s 30,4%. Također, od svih trgovaca, Lidl ima najveći broj brendova u ovoj kategoriji.
U 2023. godini primijetili smo povećanje udjela promocija za veće gramaže, pa su tako gramaže od 500 do 999 grama dvostruko više oglašavane u 2023. godini, gramaže od 400 do 499 grama bilježe povećanje za 50%, a najpopularnija kategorija gramaža od 300 do 399 grama zabilježila je pad od 10% ukupnog udjela. U idućim mjesecima 2024. godine imat ćemo bolju sliku o tome nastavlja li se takav trend.
Kao i gotovo sve ostale kategorije, i smrznute su pizze poskupjele pod utjecajem inflacije. Gledajući prosječnu promocijsku cijenu za 2022. i 2023. godinu, vidimo da je najveća promjena u prosječnim cijenama prisutna kod kategorije 300-399 grama, i to za 80 centi, to jest 42%.